مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,144
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفاهیم علمی مدیریت بازاریابی

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 34

چکیده

 همه مردم در زندگی خود با بازاریابی در ارتباط هستند. بازاریابی وسیله ای است که از طریق آن استاندارد زندگی مردم توسعه یافته است. تعداد زیادی از افراد فکر می کنند که بازاریابی با فروش یکی است, اما در حقیقت فعالیت بازاریابی قبل و بعد از عمل فروش نیز انجام می شود. بازاریابی عملاً فعالیتهای زیادی را مانند تحقیقات بازاریابی, توسعه کالا, توزیع, قیمت گذاری, فروش شخصی و غیره را شامل شده و هدف ارضای نیازهای خریدارن و همزمان نیل به اهداف سازمانی می باشد. مدیریت بازاریابی عبارت است از تجزیه و تحیل, برنامه ریزی, اجرا و کنترل فعالیتهای طرح ریزی شده به منظور ایجاد, ساخت و حفظ مبادلات و روابط مفید متقابل با بازارهای مورد نظر جهت دست یابی به اهداف سازمانی. رسیدن به این هدف بستگی دارد به تجزیه و تحلیل منظم و مشخص شده ای از نیازها, خواسته ها, استنتاجها و ترجیهای بازار مورد نظر و واسطه های آنها به عنوان پایه و زیربنایی برای تصمیمات مؤثر در مورد کالا, قیمت, ارتباطات و توزیع. مفهوم قدیم مدیریت بازاریابی با کالاهای موجود شرکت آغاز شده و بازاریابی را عمل فروش و تشویق و ترغیب خریداران برای به دست آوردن سواد از طریق افزایش فروش می داند. مفهوم جدید با خریداران فعلی و بالقوه شرکت آغاز شده و سود را از طریق ایجاد رضایت خریدار جست و جو می کند و این کار را با تنظیم برنامه بازاریابی کامل و وسیعی که در سطح شرکت صورت می گیرد به انجام می رساند. مفهوم راهبردی بازاریابی تمرکز مدیریت بازاریابی را به مشارکتهای راهبردی و تثبیت موقعیت شرکت از طریق ارتباط بین فروشندگان و خریداران در زنجیره ارزش با هدف ایجاد ارزش برای مشتریان تغییر داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، عبدالحمید. (1379). مفاهیم علمی مدیریت بازاریابی. دانش و توسعه، -(12)، 11-34. SID. https://sid.ir/paper/75715/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی عبدالحمید. مفاهیم علمی مدیریت بازاریابی. دانش و توسعه[Internet]. 1379؛-(12):11-34. Available from: https://sid.ir/paper/75715/fa

    IEEE: کپی

    عبدالحمید ابراهیمی، “مفاهیم علمی مدیریت بازاریابی،” دانش و توسعه، vol. -، no. 12، pp. 11–34، 1379، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/75715/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button