مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,195
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی اقتصادی راهبردهای بازاریابی برنج در استان گیلان

صفحات

 صفحه شروع 715 | صفحه پایان 728

چکیده

 برنج یکی از مهمترین غلاتی است که غذای دو سوم جمعیت جهان را تشکیل می دهد. استان گیلان به عنوان یکی از مهمترین استان های تولید کننده برنج کشور محسوب می شود به طوری که بیش از 30 درصد برنج کشور در این استان تولید می شود. یکی از مهمترین مشکلات برنج, نوسانات شدید قیمت و سیستم بازاریابی سنتی آن است که اغلب برای تولید کنندگان برنج در استان گیلان لطمات جبران ناپذیری وارد می کند. در این پژوهش هدف, مقایسه اقتصادی استفاده شده است, که عبارتند از: روش موتاد (MOTAD), روش شبیه سازی و روش احتمال غالب (GSD), اطلاعات مورد نیاز در این پژوهش از طریق نمونه گیری از بخش تولید, عمده فروشان, کارخانجات برنجکوبی, خرده فروشان و سایر عوامل موجود در سیستم بازاریابی در سال 1383 جمع آوری شده است. همچنین اطلاعات کلی تر از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بازرگانی تهیه شده است. با استفاده از روش MOTAD, چهارده راهبرد از 563 راهبرد به عنوان راهبرد برتر انتخاب گردیدند که براساس میزان میانگین سود در هکتار و میزان ریسک اولویت بندی شدند. بهترین راهبرد, فروش 30 درصد محصول در ماه مهر و فروش 70 درصد باقی مانده پس از انبارداری در ماه فروردین است که بالاترین سود خالص و میزان ریسک را به همراه دارد. نتایج حاصل از روش شبیه سازی براساس مسیرهای بازاریابی و زمانهای مختلف عرضه, 1146 راهبرد را در سطوح مختلف ریسک و سود خالص ارایه نمود که نهایتا 20 راهبرد مناسب انتخاب گردید و بهترین راهبرد, فروش 100 درصد محصول در فروردین ماه و بطور مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده بوده است. روش احتمال غالب GSD نیز نتایج مشابه روش شبیه سازی ایجاد نموده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عزیزی، جعفر. (1385). ارزیابی اقتصادی راهبردهای بازاریابی برنج در استان گیلان. علوم کشاورزی، 12(4)، 715-728. SID. https://sid.ir/paper/7785/fa

Vancouver: کپی

عزیزی جعفر. ارزیابی اقتصادی راهبردهای بازاریابی برنج در استان گیلان. علوم کشاورزی[Internet]. 1385؛12(4):715-728. Available from: https://sid.ir/paper/7785/fa

IEEE: کپی

جعفر عزیزی، “ارزیابی اقتصادی راهبردهای بازاریابی برنج در استان گیلان،” علوم کشاورزی، vol. 12، no. 4، pp. 715–728، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/7785/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button