مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

724
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

213
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

جایگاه کارآفرینی در دانشگاه هزاره سوم

نویسندگان

بنی سی پریناز

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 آگاه سازی و ایجاد فرهنگ و روحیه فرهنگ و روحیه کارآفرینی, انتقال دانش فنی و مهارت های خاص کارآفرینی, آماده سازی مخاطبان برای پژوهش در مقوله کارآفرینی, ایجاد اشتغال و راه اندازی کسب و کار, و تحکیم و حفظ بقای کسب و کارهای نوپا, از جمله اهدافی هستند که توسط دوره های آموزشی کارآفرینی تعقیب می شوند.برحسب اینکه یک دوره آموزشی کدامیک از اهداف فوق را دنبال می کند به ساختار, زمانبندی و محتوای متفاوتی نیاز دارد.ترویج کارآفرینی در کشور به دو دلیل نیازمند آموزشهایی متفاوت از کارآفرینی عمومی است. دلیل اول ماهیت خاص شرکتهای جدید مبتنی بر تکنولوژی است که رابطه علم -تکنولوژی- بازار مربوط می شود. دلیل دوم ویژگی های خاص پژوهشگران و دانشگاهیان است که به تفاوت های فرهنگی, علمی و تجربی این افراد با سایر کارآفرینان مربوط می شود.اگر هدف از توسعه کارآفرینی ایجاد اشتغال و خلق شرکتهای نوپا در زمانی کوتاه باشد, آموزشهای غیررسمی توسط انکوباتورها و پارک های تکنولوژی بسیار موثرتر از آموزشهای رسمی توسط موسسات آموزش عالی است. از آنجا که در کشور ما هنوز انکوباتورها و پارک های تکنولوژی به شکوفایی نرسیده اند و تجربه زیادی در این زمینه نیندوخته اند, بهتر است آموزشهای کارآفرینی با کمک کسانی ارایه شود که شخصا این مسیر را پیموده اند. و در کنار آموزشهای رسمی از تجارب و دیدگاههای این افراد استفاده شود.نکته آخر اینکه آموزش, تنها یک جزء از سیستم توسعه کارآفرینی است. از این رو, آموزشهای کارآفرینی در صورتی اثربخش هستند که با سایر اقدامات ترغیب کننده و تسهیل کننده همچون تاسیس صندوق های سرمایه گذاری مخاطره پذیر, ایجاد انکوباتورها تکنولوژی, و تصویب قوانین و مقررات لازم همراه باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بنی سی، پریناز. (1386). جایگاه کارآفرینی در دانشگاه هزاره سوم. همایش ملی آموزش عالی و کارآفرینی گذشته، حال، آینده. SID. https://sid.ir/paper/809201/fa

    Vancouver: کپی

    بنی سی پریناز. جایگاه کارآفرینی در دانشگاه هزاره سوم. 1386. Available from: https://sid.ir/paper/809201/fa

    IEEE: کپی

    پریناز بنی سی، “جایگاه کارآفرینی در دانشگاه هزاره سوم،” presented at the همایش ملی آموزش عالی و کارآفرینی گذشته، حال، آینده. 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/809201/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button