مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,041
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

337
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

آموزش ارزش آفرینی یا کارآفرینی «ارایه و تبیین مدل مفهومی آموزش ارزش آفرینی در مراکز دانشگاهی»

نویسندگان

رستگار عباسعلی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه اهمیت و ضرورت توسعه, پژوهش و آموزش کارآفرینی در جوامع مختلف, به ویژه در نظام آموزش عالی و دانشگاهی بر کسی پوشیده نمی باشد. ضرورت و اهمیت آن تا جای است که در پایان «کنفرانس جهانی آموزش عالی در قرن 21 چشم انداز و عمل در اکتبر 1998» که زیر نظر ونسکو برگزار شد, اعلام داشت که؛ «توسعه مهارت ها و ابتکارهای کارآفرینی باید دلمشغولی و دغدغه عمده آموزش های دانشگاهی قرار بگیرد. از این رو, بیشتر دانشگاه های بزرگ جهان آموزش و توسعه کارآفرینی را در دستور کارخود قرار داده اند. از آنجا که آموزش و ورود ادبیات آکادمیک کارآفرینی در ایران سابقه چندانی ندارد, اما دلمشغولی عمده مراکز آکادمیکی و دانشگاهی کشور قرار گرفته است و با توجه به رهیافت ها ونگرش های گوناگونی که در ادبیات کارآفرین وجود دارد, آموزش کارآفرینی دچار کثرت گرایی و تشدت آرای در محتوی و اجرای آموزشی آن قرار گرفته است و فلسفه, ماهیت و ریشه کارآفرینی تنها در ابعاد اقتصادی, مالی و کسب و کار استوار گشته و صرفا بر روی روش های کارا و نوآورانه در بخش محصولات و خدمات قرار گرفته است. از این رو, مقاله حاضر برآن است تا آموزش جوهر و ماهیت کارآفرینی را گسترش دهد در همین راستا بر اساس مدل مفهومی, به جای کارآفرینی, آموزش و توسعه ارزش آفرینی را پیشنهاد می دهد. آموزش ارزش آفرینی مبتنی بر چهار نوع آموزش؛ آموزش کارآفرینی با ابعاد اقتصادی و کسب و کار, آموزش حال آفرینی با ابعاد اجتماعی, سیاسی وفرهنگی, آموزش خودآفرینی با ابعاد روانی وخودشکوفایی, آموزش جان آفرینی با ابعاد معنوی می باشد. بر همین اساس, دراین نگارش بعد از بررسی و تجزیه و تحلیل تناقض ها و ابهام ها و دشواریهای تعریف کارآفرینی, واژه کارآفرینی با جهت گیری های آن مفهوم سازی می شود, سپس به منظور ارایه مدل مفهومی ارزش آفرینی, ابعاد وجودی انسان و همچنین ارتباطات چهارگانه مرتبط با ارزش آفرینی مورد بررسی قرارمی گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستگار، عباسعلی. (1386). آموزش ارزش آفرینی یا کارآفرینی «ارایه و تبیین مدل مفهومی آموزش ارزش آفرینی در مراکز دانشگاهی». همایش ملی آموزش عالی و کارآفرینی گذشته، حال، آینده. SID. https://sid.ir/paper/809219/fa

    Vancouver: کپی

    رستگار عباسعلی. آموزش ارزش آفرینی یا کارآفرینی «ارایه و تبیین مدل مفهومی آموزش ارزش آفرینی در مراکز دانشگاهی». 1386. Available from: https://sid.ir/paper/809219/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی رستگار، “آموزش ارزش آفرینی یا کارآفرینی «ارایه و تبیین مدل مفهومی آموزش ارزش آفرینی در مراکز دانشگاهی»،” presented at the همایش ملی آموزش عالی و کارآفرینی گذشته، حال، آینده. 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/809219/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button