مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

954
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

207
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

موانع بکارگیری تکنیک مهندسی ارزش در مراحل مختلف پروژه های حمل و نقلی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 حمل و نقل به عنوان زیر بنای توسعه پایدار, بخش عمده ای از بودجه های عمرانی کشور را به خود اختصاص می دهد. علاوه بر بودجه های مربوط به ساخت و توسعه شبکه حمل و نقل, سالانه هزینه های هنگفتی در این بخش جهت بهره برداری, نگهداری, بهسازی, اسقاط و یا تغییر کاربری پروژه ها صرف می گردد لذا ضرورت صرفه جویی مالی و بالا بردن ارزش حاصل از انجام فعالیت های مربوطه و ایجاد شتاب در روند توسعه این بخش بسیار ضروری است. صنعت حمل و نقل همواره با بهره گیری از تکنیک ها و فناوری های نوین در جهت افزایش دانش و کاهش هزینه ها با حفظ کارکردهای مورد انتظار گام برداشته و با تلفیق دو عامل سرمایه و دانش به روند رشد خود شتاب بخشیده است. در سال های اخیر تکنیک مهندسی ارزش به عنوان یکی از مهمترین این تکنیک ها, مطرح بوده است. بکارگیری مهندسی ارزش در این صنعت همواره با موانع مختلفی روبرو می باشد که می توان این موانع را به دو بخش متدولوژیک (علمی) و اجرایی طبقه بندی نمود. در این مطالعه موانع مرتبط به بخش علمی و همچنین موانع مربوط به بخش اجرایی استخراج گردیده و به اولویت بندی آنها در هر یک از مراحل پروژه حمل و نقلی (تعریف مفهومی, توجیه فنی و اقتصادی, فاز اول مطالعات, فاز دوم مطالعات, انجام مناقصه, اجرا, بهره برداری, اصلاح یا تغییر اساسی و اسقاط) پرداخته شده است. از سوی دیگر تلاش شده تا دلایل عمده انجام مهندسی ارزش و میزان اثربخشی آن از جنبه های اثربخشی تئوری و عملی در مراحل مختلف پروژه مورد بررسی قرارگیرد. نهایتا با توجه به اثر بخشی تئوریک و عملی مهندسی ارزش در هر مرحله و از سوی دیگر با توجه به میزان تاثیرمنفی هر یک از موانع در مراحل فوق الذکر, جمع بندی نهایی در خصوص اولویت بندی مشکلات مهندسی ارزش در هریک از مراحل مختلف پروژه حمل و نقلی انجام شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پوررضا، محمد، نیکوکردار، محمدحسین، و محمدی جو، حسین. (1387). موانع بکارگیری تکنیک مهندسی ارزش در مراحل مختلف پروژه های حمل و نقلی. همایش ملی مهندسی ارزش. SID. https://sid.ir/paper/809484/fa

    Vancouver: کپی

    پوررضا محمد، نیکوکردار محمدحسین، محمدی جو حسین. موانع بکارگیری تکنیک مهندسی ارزش در مراحل مختلف پروژه های حمل و نقلی. 1387. Available from: https://sid.ir/paper/809484/fa

    IEEE: کپی

    محمد پوررضا، محمدحسین نیکوکردار، و حسین محمدی جو، “موانع بکارگیری تکنیک مهندسی ارزش در مراحل مختلف پروژه های حمل و نقلی،” presented at the همایش ملی مهندسی ارزش. 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/809484/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button