مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

408
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

ایجاد ارزش در محصول نرم افزاری از طریق انتخاب نیازها: چالشی در مدیریت محصول

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 بهینه سازی ارزش بوجود آمده در یک سرمایه گذاری برای یک شرکت نرم افزاری, موردی مهم و قابل تامل است. هدف کلی در مهندسی نیازها افزایش ارزش تجاری است که به تخمین میزان بازگشت سرمایه از محصولات نرم افزاری مربوط می شود. این مقاله با ارایه دو مورد مطالعه شده, در رابطه با اجرای پروسه های برنامه ریزی شده و نیز بکار گرفته شده در صنعت نرم افزاری در راستای ایجاد ارزش در محصول نرم افزاری, رویکردی کاربردی ارایه می دهد. این رویکرد چگونگی دریافت ارزش ایجاد شده بواسطه مهندسی نیازها و نیز چگونگی هدایت پروسه های برنامه ریزی شده در ایجاد ارزش در محصول نرم افزاری را می آزماید. همچنین چنین رویکردی میزان تاثیر نظر ذی نفعان اصلی در پروسه تصمیم گیری را سنجیده و ارایه می دهد. یافته های ما نشان می دهد که اساس بازار و مشتری محصولات نرم افزاری در واقع همان قدرتمندترین و با نفوذترین گروه تصمیم گیرنده نیازها هستند که این بازتاب نحوه تصمیم گیری در روند دنبال شده و نیز بازتاب ضوابط نحوه تصمیم گیری در انتخاب نیازهای یک محصول است. بعلاوه مدیریت ارزش محصولات نرم افزاری به محیطی بستگی دارد که محصول در آن وجود دارد. فاکتورهایی از قبیل سررسید محصول, بازار فروش محصول و پیشرفت ابزار و روش های در دسترس, بر ضوابط تصمیم گیری در رابطه با نیازهای یک پروژه خاص تاثیر می گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحعلی خانی، سمیه، و یوسفی نژادعطاری، مهدی. (1387). ایجاد ارزش در محصول نرم افزاری از طریق انتخاب نیازها: چالشی در مدیریت محصول. همایش ملی مهندسی ارزش. SID. https://sid.ir/paper/809504/fa

    Vancouver: کپی

    فتحعلی خانی سمیه، یوسفی نژادعطاری مهدی. ایجاد ارزش در محصول نرم افزاری از طریق انتخاب نیازها: چالشی در مدیریت محصول. 1387. Available from: https://sid.ir/paper/809504/fa

    IEEE: کپی

    سمیه فتحعلی خانی، و مهدی یوسفی نژادعطاری، “ایجاد ارزش در محصول نرم افزاری از طریق انتخاب نیازها: چالشی در مدیریت محصول،” presented at the همایش ملی مهندسی ارزش. 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/809504/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button