مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

221
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

56
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثربخشی آموزش مهارتهای کاریابی به روش کلوپ شغلی بر نگرش نسبت به بازار کار و خود پنداره شغلی در فارغ التحصیلان دانشگاهی مرد مراجعه کننده به مراکز کاریابی وزارت کار

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آموزش مهارتهای کاریابی به روش کلوپ شغلی بر نگرش نسبت به بازارکار و خودپنداره شغلی در فارغ التحصیلان دانشگاهی مرد پرداخته است. پژوهشهای داخل و خارج کشور نشان می دهد که فارغ التحصیلان دانشگاهی که مهارتهای کاریابی را آموزش دیده اند در فرآیند کاریابی موفق تر بوده اند و در مدت زمان کمتر شغل بهتری را بدست آورده اند. در بیان اهمیت و ضرورت این پژوهش می توان به نرخ بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در کشور اشاره کرد. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مردان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که در مدت یک سال به مراکز کاریابی اداره کار و امور اجتماعی در نیشابور مراجعه کرده اند. حداقل مدرک تحصیلی آنها فوق دیپلم است و حداکثر پنج سال از فراغت از تحصیلشان گذشته است (176 نفر). گروه نمونه شامل 30 نفر است؛ (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه گواه) که گروه آزمایش در طول 12 جلسه آموزش مهارتهای کاریابی را دریافت کرده اند.روش آماری پژوهش استفاده از آزمون (t-test) t برای دو گروه مستقل است که از طریق محاسبه تفاضل میانگین دو گروه آزمایش و گواه در پیش آزمون و پس آزمون انجام شده است.ابزار پژوهش حاضر عبارتست از: الف) پرسشنامه خودپنداره شغلی سوپر. ب) پرسشنامه مهارتهای کاریابی (محقق ساخته). ج) پرسشنامه نگرش نسبت به بازار کار (محقق ساخته). لازم به ذکر است روایی و پایایی پرسشنامه های محقق ساخته محاسبه شده است.نتیجه پژوهش نشان داد که هر سه فرضیه پژوهش با احتال %99 تایید شدند یعنی آموزش مهارتهای کاریابی در افزایش خودپنداره شغلی, مهارتهای کاریابی و نگرش نسبت به بازار کار تاثیر داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اکبری، حبیب اله، و شفیع آبادی، عبداله. (1386). اثربخشی آموزش مهارتهای کاریابی به روش کلوپ شغلی بر نگرش نسبت به بازار کار و خود پنداره شغلی در فارغ التحصیلان دانشگاهی مرد مراجعه کننده به مراکز کاریابی وزارت کار. جشنواره راهنمایی و مشاوره شغلی. SID. https://sid.ir/paper/812267/fa

    Vancouver: کپی

    اکبری حبیب اله، شفیع آبادی عبداله. اثربخشی آموزش مهارتهای کاریابی به روش کلوپ شغلی بر نگرش نسبت به بازار کار و خود پنداره شغلی در فارغ التحصیلان دانشگاهی مرد مراجعه کننده به مراکز کاریابی وزارت کار. 1386. Available from: https://sid.ir/paper/812267/fa

    IEEE: کپی

    حبیب اله اکبری، و عبداله شفیع آبادی، “اثربخشی آموزش مهارتهای کاریابی به روش کلوپ شغلی بر نگرش نسبت به بازار کار و خود پنداره شغلی در فارغ التحصیلان دانشگاهی مرد مراجعه کننده به مراکز کاریابی وزارت کار،” presented at the جشنواره راهنمایی و مشاوره شغلی. 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/812267/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button