مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

193
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

شیوه های مقابله با استرس، خودکارآمدی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان مرودشت

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 شرایط استرس زای آغاز دوره نوجوانی توام با خواسته ها و تقاضاهای آموزشی و انتظارات والدین, ضرورت بکارگیری شیوه های مقابله ای مناسب را در نوجوانان می طلبد. انتظار می رود افزایش تجارب فردی, آموزش های خانوادگی و اجتماعی در قالب یادگیری مشاهده ای به کار آمد تر شدن شیوه های مقابله و احساس خودکارآمدی منجر شود و بالطبع عملکرد تحصیلی بیشتری را هم بدنبال داشته باشد. بمنظور بررسی این فرضیه نمونه ای 588 نفری از دختران و پسران مقطع تحصیلی دوره راهنمای شهرستان مرودشت انتخاب شدند. اطلاعات لازم با استفاده از مقیاس خودکارآمدی الارد, جانسون و مولر و پرسشنامه؛ شیوه های مقابله با استرس؛ پارکر و اندلر (1990) و پرسشنامه خصوصیات دموگرافیک و عملکرد تحصیلی گردآوری شد. تجزیه و تحلیل آماری داده ها نشان داد: بین خودکارآمدی و شیوه مقابله مساله مدار رابطه مثبت معنی داری در سطح p<0.01 وجود دارد. بین خودکارآمدی و شیوه مقابله هیجان مدار رابطه منفی اما معنی دارنبود. رابطه بین هر یک از متغیرهای یاد شده با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نسان داد که, بین شیوه مقابله با استرس مساله مدار و عملکرد تحصیلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد (p<0.01). بین شیوه مقابله هیجان مدار و پیشرفت تحصیلی رابطه منفی اما معنی داری نبود. خودکارآمدی و عملکرد تحصیلی در سطح p<0.01 رابطه مثبتی را نشان دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جاویدی، حجت اله، و میمندی نژاد، مریم. (1387). شیوه های مقابله با استرس, خودکارآمدی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان مرودشت. همایش ملی روانشناسی و کاربرد آن در جامعه. SID. https://sid.ir/paper/814113/fa

    Vancouver: کپی

    جاویدی حجت اله، میمندی نژاد مریم. شیوه های مقابله با استرس, خودکارآمدی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان مرودشت. 1387. Available from: https://sid.ir/paper/814113/fa

    IEEE: کپی

    حجت اله جاویدی، و مریم میمندی نژاد، “شیوه های مقابله با استرس, خودکارآمدی و رابطه آن با عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرستان مرودشت،” presented at the همایش ملی روانشناسی و کاربرد آن در جامعه. 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/814113/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button