مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,000
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

420
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تفویض اختیارات برنامه ریزی درسی به دانشگاه ها، گامی در جهت تمرکززدایی برنامه ریزی درسی در نظام آموزش عالی کشور

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 آموزش عالی محور توسعه, موتور حرکت و تحول در جوامع مختلف است. چرا که آموزش عالی کانون اصلی تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده است. که می تواند با برخورداری از ایده ها و اندیشه های نو هر لحظه در شریان های حیاتی حرکت رو به رشد جامعه, بالقوه گی های نوینی را تزریق نماید. از این رو, نظام آموزش عالی - دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که متولی امر تربیت نیروی انسانی هستند - طراح اصلی و بنیان افکن چارچوب اساسی برنامه ریزی رشد و پیشرفت جامعه محسوب می شود. برنامه های درسی از مهم ترین ابزار و عناصر تحقق بخشیدن به اهداف و رسالت های کلی آموزش عالی هستند. از این رو, برنامه درسی که قلب مراکز دانشگاهی به شمار می آید, شایسته توجه دقیق است. برنامه ریزی درسی بنا به سرشت خود متعلق به خود دانشگاه ها و دانشگاهیان است و نم یتوان از بیرون از محیط دانشگاه و بالای سر آن ها به صورت متمرکز برای دانشگاه های مختلف با مقتضیات خاص خود, برنامه ریزی درسی مطلوب و کارآمدی کرد.تمرکززدایی یکی از جلوه های بنیادین مدرن سازی تدریجی و مداوم و نیز اصلاح بخش عمومی است (آقازاده, 1384, ص 9). از این رو تفویض اختیارات برنامه ریزی درسی به دانشگاه ها گامی در جهت تمرکززدایی برنامه ریزی درسی در نظام آموزش عالی کشور است.در این مقاله تعاریف, مفاهیم, محاسن و معایب برنامه ریزی درسی متمرکز و غیرمتمرکز, تحولات برنامه ریزی درسی دانشگاهی در نظام آموزش عالی ایران با تاکید بر تفویض اختیارات برنامه ریزی درسی به دانشگاه ها و اقدامات وزارت علوم, تحقیقات و فناوری در مورد بازنگری برنامه های درسی رشته های تحصیلی نظام آموزش عالی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروززاده، رضا، محمودی، رضا، فتحی واجارگاه، کوروش، و نوه ابراهیم، عبدالرحیم. (1384). تفویض اختیارات برنامه ریزی درسی به دانشگاه ها, گامی در جهت تمرکززدایی برنامه ریزی درسی در نظام آموزش عالی کشور. همایش تمرکز و عدم تمرکز در فرآیند برنامه ریزی درسی. SID. https://sid.ir/paper/816069/fa

    Vancouver: کپی

    نوروززاده رضا، محمودی رضا، فتحی واجارگاه کوروش، نوه ابراهیم عبدالرحیم. تفویض اختیارات برنامه ریزی درسی به دانشگاه ها, گامی در جهت تمرکززدایی برنامه ریزی درسی در نظام آموزش عالی کشور. 1384. Available from: https://sid.ir/paper/816069/fa

    IEEE: کپی

    رضا نوروززاده، رضا محمودی، کوروش فتحی واجارگاه، و عبدالرحیم نوه ابراهیم، “تفویض اختیارات برنامه ریزی درسی به دانشگاه ها, گامی در جهت تمرکززدایی برنامه ریزی درسی در نظام آموزش عالی کشور،” presented at the همایش تمرکز و عدم تمرکز در فرآیند برنامه ریزی درسی. 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/816069/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button