مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

364
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

305
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تحلیل پاسخ دینامیکی دال خط با نگاهی به سیر ایمن قطار

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 با افزایش بار محوری و میزان مسافر و بار، در سال های اخیر، استفاده از رویکردهای جدید در طراحی خطوط راه آهن الزامی می باشد. با توجه به حجم بالای عملیات نگهداری و زمان زیاد مسدودی و کیفیت پایین هندسه خط، در خطوط بالاستی، به نظر می رسد طراحی خطوط به شیوه کلاسیک، امکان رقابت راه آهن با سایر گزینه های حمل و نقل را محدود کرده است. با پیدایش قطارهای سریع السیر و خطوط ریلی درون شهری، نیاز به خطوط با حداقل نگهداری و مسدودی، بیش از پیش احساس شده است. این نیاز منجر به توسعه خطوط با دال بتنی 1 شده است. اگرچه این خطوط جوابگوی الزامات فنی و هندسی خط می باشند و میزان عملیات تعمیر و نگهداری را به صفر نزدیک نموده اند ولی هزینه بسیار بالای ساخت، توسعه آنها را با مشکل مواجه نموده است. بنابراین بهینه سازی طراحی این خطوط و انتخاب مناسب پارامترهای آن، به گونه ای که ضمن حفظ صلبیت و استحکام روسازی در برابر بارهای وارده، تغییر شکل های ایجادشده در خط را به حداقل رسانده و سیر ایمن قطار را تضمین نماید، از اهمیت زیادی برخوردار است. این مقاله با بررسی مقطع عرضی سیستم دال خط، به بررسی پارامترهای موثر بر ارتعاشات و تغییر مکان های ایجاد شده در خط، می پردازد. همچنین تاثیر فرکانس اعمال بار( سرعت قطار) در پاسخ سازه خط مورد بررسی قرار گرفته است. با مطالعه این پارامترها، محدوده مناسب هر یک، جهت ساخت یک سیستم دال خط ایمن، با بیشترین کارایی به دست می آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیلی، مرتضی، و فشارکی، محمد. (1388). تحلیل پاسخ دینامیکی دال خط با نگاهی به سیر ایمن قطار. کنفرانس ملی تصادفات و سوانح جاده ای و ریلی. SID. https://sid.ir/paper/818779/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیلی مرتضی، فشارکی محمد. تحلیل پاسخ دینامیکی دال خط با نگاهی به سیر ایمن قطار. 1388. Available from: https://sid.ir/paper/818779/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی اسماعیلی، و محمد فشارکی، “تحلیل پاسخ دینامیکی دال خط با نگاهی به سیر ایمن قطار،” presented at the کنفرانس ملی تصادفات و سوانح جاده ای و ریلی. 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/818779/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button