مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,887
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

673
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

خدمات شهر هوشمند، نسل جددی خدمات شهر الکترونیک

نویسندگان

اصغری مهدی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 با نگاهی به خدمات سنتی شهری که توسط شهرداری ها و سایر سازمان های دولتی به شهروندان ارایه می شود، در می یابیم که فرایند انجام این خدمات مستقل از فرایند خدمات سازمان های دیگر طراحی شده و شهروندان برای دریافت هر خدمتی باید به طور جداگانه به تک تک این سازمان ها و ادارات مراجعه کرده و تقاضای خود را در قالب فرم ها و تقاضانامه هایی ارایه نمایند. در فرم سنتی خدمات عمومی شهری، تبادل اطلاعات بین سازمان های خدماتی تقریبا همیشه کاغذی است که توسط پست یا خود متقاضی انجام می شود. این روش تبادل اطلاعات و اسناد علاوه بر این که وقت و سرمایه شهروندان را به هدر می دهد باعث از بین رفتن بخشی از اطلاعات و همچنین به وجود آمدن ناهمخوانی در اطلاعات سازمان های مختلف می شود.در کشور ما رویکرد غالب برای وورد سازمان های خدماتی به عرصه الکترونیک و اینترنت، تبدیل پوسته فرایندهای سنتی موجود به فرم الکترونیکی است، به طوری که کمترین تغییرات در متن فرایند اعمال می شود و تقریبا اکثر تلاشهایی که برای پیاده سازی طرح های دولت الکترونیک انجام شده با همین رویکرد بوده است. در واقع دیدگاه موجود از دولت الکترونیک تعدادی سازمان و واحد خدماتی است که هر یک مستقل از خدمات سایر سازمان ها از طریق یک وب سایت با شهروندان مستقیما ارتباط داشته و تقاضای ایشان را دریافت می کند، و فرایند مربوطه در داخل سازمان به صورت سنتی انجام می شود.با این وجود به دلیل اینکه اکثر این تلاش ها در سازمان های مختلف به صورت مستقل از هم می باشند، لذا ارتباط بین آنها اغلب غیرالکترونیکی و سنتی و همراه با جابجا کردن اسناد کاغذی صورت می گیرد. بنابارین تقاضای شهروندان برای خدماتی که به بیش از یک سازمان مرتبط هستند، بایستی توسط خود شهروند به چند تقاضا شکسته شده و جداگانه به وب سایت سازمان ها مراجعه شود. در واقع همان ایرادی که فرایند سنتی از این نظر دارند به فرایندهای الکترونیکی منتقل شده است، مگر اینکه بنی وب سایت سازمان های خدماتی و فرایندهای آنها ارتباط و همکاری به وجود آید. وجود چنین ارتباطی نوید بخش نسل جدید خدمات شهری است که به کمک آنها:1- خدمات شهری از یک محل (یک وب سایت) به شهروندان ارایه می شود و لزومی به مراجعه شهروندان به وب سایت های مختلف برای دریافت خدمات شهری نیست.2- ارتباط و تبادل اطلاعات بین سازمان های مختلف به صورت خودکار و به دور از چشم شهروندان وجود دارد و نهایتا فقط نتیجه که حاصل کار چند سازمان است به او عرضه می شود.3- با حذف مراحل اضافی برای دریافت یک خدمت مشخص در وقت شهروندان صرفه جویی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصغری، مهدی. (1386). خدمات شهر هوشمند, نسل جددی خدمات شهر الکترونیک. کنفرانس بین المللی شهر الکترونیک تهران. SID. https://sid.ir/paper/818884/fa

    Vancouver: کپی

    اصغری مهدی. خدمات شهر هوشمند, نسل جددی خدمات شهر الکترونیک. 1386. Available from: https://sid.ir/paper/818884/fa

    IEEE: کپی

    مهدی اصغری، “خدمات شهر هوشمند, نسل جددی خدمات شهر الکترونیک،” presented at the کنفرانس بین المللی شهر الکترونیک تهران. 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/818884/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button