مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

576
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

159
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تاثیر تمرین های یکپارچگی حسی بر کاهش علایم نارساخوانی دانش آموزان دبستانی 10-7 ساله شهر تهران (اعتیاد و مواد مخدر)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از پژوهش پیش رو تعیین اثربخشی تمرین های یکپارچگی حسی بر کاهش علایم نارساخوانی بود. طرح پژوهشی از نوع نیمه آزمایشی و جامعه آماری مورد مطالعه دربرگیرنده دانش آموزان نارساخوان 10-7 ساله مراجعه کننده به مراکز 1 و 2 و 3 اختلال های یادگیری شهر تهران می شد. 30 نفر با تشخیص نارساخوانی به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند که به طور تصادفی به گروه های آزمایشی و کنترل اختصاص یافتند. پرسش نامه «نیمرخ حسی» به عنوان پیش آزمون اجرا شد. سپس تمرین های یکپارچگی حسی در گروه آزمایشی آموزش داده شد. مداخله طی 15 جلسه, هفته ای 3 بار, 2 ساعت, در دانشکده بهزیستی و توان بخشی انجام می گرفت. پس از اجرای پس آزمون تحلیل آماری به وسیله نرم افزار Spss با آزمون های تحلیل کوواریانس و t مستقل انجام شد. یافته ها نشان دادند:تمرین های یکپارچگی حسی سبب کاهش علایم نارساخوانی دانش آموزان شده اند.تمرین های یکپارچگی حسی باعث تغییر عامل های جستجوی حسی, عکس العمل عاطفی, استقامت/ تحمل پایین و حرکات ظریف/ درکی شده اند.تمرین های یکپارچگی حسی بر عامل های حساسیت حسی دهانی, بی توجهی/ پریشانی حواس, ثبت ضعیف, حساسیت حسی و بی تحرکی تاثیر معناداری نداشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسداله سنندجی، هایده، عشایری، حسن، و استکی، مهناز. (1388). تاثیر تمرین های یکپارچگی حسی بر کاهش علایم نارساخوانی دانش آموزان دبستانی 10-7 ساله شهر تهران (اعتیاد و مواد مخدر). سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران (جهاد دانشگاهی، واحد البرز (تربیت معلم)). SID. https://sid.ir/paper/820307/fa

    Vancouver: کپی

    اسداله سنندجی هایده، عشایری حسن، استکی مهناز. تاثیر تمرین های یکپارچگی حسی بر کاهش علایم نارساخوانی دانش آموزان دبستانی 10-7 ساله شهر تهران (اعتیاد و مواد مخدر). 1388. Available from: https://sid.ir/paper/820307/fa

    IEEE: کپی

    هایده اسداله سنندجی، حسن عشایری، و مهناز استکی، “تاثیر تمرین های یکپارچگی حسی بر کاهش علایم نارساخوانی دانش آموزان دبستانی 10-7 ساله شهر تهران (اعتیاد و مواد مخدر)،” presented at the سمپوزیوم نوروپسیکولوژی ایران (جهاد دانشگاهی، واحد البرز (تربیت معلم)). 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/820307/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button