مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

754
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسائی شاخص های رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی جهت ارائه مدل

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 23

چکیده

 مقدمه: دانشگاهها و مراکز آموزش عالی, به عنوان نهادهای دانش محور نقش کلیدی در توسعه ی کشورها دارند و عملکرد آنها در حوزه های مختلف باید ارزیابی شود. رتبه بندی یکی از ابزارهای ارزیابی عملکرد, رقابت پذیری و موفقیت دانشگاه ها به شمار می آید. رتبه بندی ا ی مطلوب است که برگرفته از رسالت ای کلیدی نظام آموزش عالی باشد به گونه ای که با اجرای آن, شاهد تغییر رفتار مؤسسات در مسیر اهداف کلان باشیم. هدف از بررسی مقاله حاضر بررسی و احصاء شاخص های رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی می باشد. روش کار: در این مقاله, به شناسایی شاخص های رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی پرداختیم که از 119 گزاره 27 کد اصلی استخراج و کدها در 7 محور گروه بندی شدند. برای رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی کارکردهای اصلی در نظر گرفته شده است برای انتخاب معیارهای مناسب بر اساس تحلیل محتوا صورت گرفته و مهمترین مفاهیم هر معیار معرفی گردید. نوع مطالعه مقاله حاضر مطالعه کیفی می باشد. نتایج: نتایج بررسی نشان می دهد که نظام های رتبه بندی موجود جامع نبوده و عمدتاً با مشکلاتی در زمینه های کیفیت, وزن معیارها, عدم رعایت استانداردها مواجه هستند, نتایج نهایی پژوهش نشان می دهد تاثیرگذارترین کدهای هر معیار به ترتیب استانداردسازی, عوامل آموزش, شاخص حاکمیتی, پژوهش, شاخص توسعه کیفی بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آل طه، سیدرضا، جباری، نگین، و نیازآذری، کیومرث. (1398). شناسائی شاخص های رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی جهت ارائه مدل. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 26(1 )، 13-23. SID. https://sid.ir/paper/82152/fa

    Vancouver: کپی

    آل طه سیدرضا، جباری نگین، نیازآذری کیومرث. شناسائی شاخص های رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی جهت ارائه مدل. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1398؛26(1 ):13-23. Available from: https://sid.ir/paper/82152/fa

    IEEE: کپی

    سیدرضا آل طه، نگین جباری، و کیومرث نیازآذری، “شناسائی شاخص های رتبه بندی دانشگاههای علوم پزشکی جهت ارائه مدل،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 26، no. 1 ، pp. 13–23، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82152/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button