مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اندازه گیری کیفیت خدمات در دانشگاه های ایران: UNQUAL در برابر UNPERF

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 28

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مسایل کیفیت خدمات (ابعاد و سنجش آن) ممکن است از یک کشوری به کشور دیگر و از یک صنعتی به صنعت دیگر فرق کند. بنابراین این موضوع کاملا ضرروی است که معیارهایی از کیفیت خدمات ایجاد شوند که متناسب با کشور و فرهنگ جایی باشد که خدمات در آن عرضه می شود. هدف این مقاله ارایه مدلی برای اندازه گیری کیفیت خدمات در دانشگاه های ایران و سپس آزمون این مدل سنجش در دانشگاه تهران به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین مرکز علمی- آموزشی - تحقیقاتی کشور (به عنوان نماد دانشگاه مادر و تحصیلات تکمیلی) می باشد. برای دستیابی به این هدف محققین سعی دارند تا به دو پرسش زیر جواب دهند: 1. آیا SERVPERF (مدل عملکرد کیفیت خدمات: P) ابزار سنجش بهتری از SERVQUAL (مدل شکاف کیفیت خدمات:E- P ) یا برعکس؟ 2. آیا ابعاد مدل برای دانشگاه های ایران مناسب است و می توان این ابزار را بکار گرفت؟ و به عبارت دیگر آیا ما به ابزار دیگری برای سنجش کیفیت خدمات در دانشگاه های ایران نیاز داریم؟ ابعاد کیفیت خدمات از طریق تکنیک طوفان مغزی و مرتب سازی بدست آمد. براساس نتایج این مرحله از تحقیق، محققین یک پرسشنامه ای مشتمل بر 60 سوال برای سنجش ادارکات و انتظارات دانشجویان درباره کیفیت خدمات دانشگاه در قالب 4 بعد طراحی نمودند. پرسشنامه در میان دانشجویان دانشگاه تهران توزیع گردید و سپس دو مدل کیفیت خدمات یعنی SERVPERF (مدل عملکرد کیفیت خدمات:P ) و SERVQUAL (مدل شکاف کیفیت خدمات: E- P) را با استفاده از دو تکنیک تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی، روایی ملاک و آلفای کرونباخ مورد آزمون قرار گرفت و نهایتا با توجه نتایج دو مدل، مدل SERVPERF مدل بهتری برای سنجش کیفیت خدمات بدست آمد و در نهایت نیز تاثیر کیفیت خدمات بر روی معدل تحصیلی دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدجوادین، سیدرضا، کیماسی، مسعود، یزدانی، حمیدرضا، و وارث، سیدحامد. (1386). اندازه گیری کیفیت خدمات در دانشگاه های ایران: UNQUAL در برابر UNPERF. بررسیهای حسابداری و حسابرسی، 14(48)، 9-28. SID. https://sid.ir/paper/8237/fa

    Vancouver: کپی

    سیدجوادین سیدرضا، کیماسی مسعود، یزدانی حمیدرضا، وارث سیدحامد. اندازه گیری کیفیت خدمات در دانشگاه های ایران: UNQUAL در برابر UNPERF. بررسیهای حسابداری و حسابرسی[Internet]. 1386؛14(48):9-28. Available from: https://sid.ir/paper/8237/fa

    IEEE: کپی

    سیدرضا سیدجوادین، مسعود کیماسی، حمیدرضا یزدانی، و سیدحامد وارث، “اندازه گیری کیفیت خدمات در دانشگاه های ایران: UNQUAL در برابر UNPERF،” بررسیهای حسابداری و حسابرسی، vol. 14، no. 48، pp. 9–28، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/8237/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button