مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

374
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

189
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

رابطه بین رضایت از کیفیت آموزش با اصول یادگیری بزرگسالان از منظر سوادآموزان بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 یادگیری مناسب در گرو رضایت از خدمات و کیفیت آموزشی ارائه شده در موسسات آموزشی است. تحقیق حاضر در پی بررسی رابطه بین رضایت از کیفیت آموزش با اصول یادگیری بزرگسالان از منظر سوادآموزان بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه است. پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی می باشد. جامعه آماری, کلیه دانش آموزان بزرگسال شاغل به تحصیل در مدارس بزرگسال شهرستان ارومیه (5102 نفر) بود. حجم نمونه با روش طبقه ای تصادفی و با جدول مورگان 357 نفر انتخاب شد. اطلاعات با پرسشنامه رضایت از کیفیت آموزشی (شریف زاده و عبدالله زاده, 1390) و پرسشنامه اصول یادگیری بزرگسالان (گالبریت, 1998) جمع آوری شد. پایایی با آلفای کرونباخ (0.855) تایید شد. جهت بررسی رابطه بین رضایت از کیفیت آموزش با اصول یادگیری بزرگسالان از منظر سوادآموزان بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کیفیت فعالیت و نحوه تدریس معلمان با مولفه های اصول یادگیری بزرگسالان رابطه منفی و معنی دار وجود دارد. بین مولفه های رضایت از کیفیت آموزشی با جو کلاسی رابطه معناداری وجود نداشته ولی با مشارکت دادن دانش آموزان در فرآیند آموزش و یادگیری, رابطه معنی داری وجود دارد. آموزش بزرگسالان در ایران نیاز به تخصصی شدن داشته و به اصول آموزشی باید توجه بیشتری گردد. برای کسب یادگیری بالاتر, باید کیفیت آموزشی موسسات بر مبنای اصول یادگیری بزرگسالان مورد بررسی و بازبینی جدی قرار گرفته و به سمت تخصصی شدن هدایت گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حبیب پورسدانی، سیمین، و عبدلی سلطان احمدی، جواد. (1394). رابطه بین رضایت از کیفیت آموزش با اصول یادگیری بزرگسالان از منظر سوادآموزان بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه. کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. SID. https://sid.ir/paper/826795/fa

    Vancouver: کپی

    حبیب پورسدانی سیمین، عبدلی سلطان احمدی جواد. رابطه بین رضایت از کیفیت آموزش با اصول یادگیری بزرگسالان از منظر سوادآموزان بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826795/fa

    IEEE: کپی

    سیمین حبیب پورسدانی، و جواد عبدلی سلطان احمدی، “رابطه بین رضایت از کیفیت آموزش با اصول یادگیری بزرگسالان از منظر سوادآموزان بزرگسال مقطع متوسطه شهرستان ارومیه،” presented at the کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826795/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button