مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,021
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

سواد هنری در برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امرزوه, مقولات هنری در برنامه درسی پنهان نقش قابل توجه در آموزش رسمی مدارس دنیا ایفا می کند. بر این اساس, مقاله حاضر بر آن است تا جایگاه هنر و سواد هنری در برنامه درسی و میزان اهمیت این موضوع را بررسی نماید.موضوع این تحقیق «سواد هنری دربرنامه درسی» می باشد که هدف اساسی از انتخاب موضوع و انجام تحقیق در زمینه سواد هنری در برنامه درسی, جایگاه هنر دربرنامه درسی و میزان اهمیت دادن به این درس می باشد. در این پژوهش از روش اسنادی و کتابخانه ای استفاده شده است. بدین منظور کتاب ها, مجلات, مقالات و سایت های مرتبط ببا موضوع سواد هنری مورد بررسی قرار گرفته اند. یافته های پژوهش نشان دهد که به هنر نباید به دید یک درس جداگانه نگریست. باید آن را به عنوان اصلی ترین شیوه موثر در تربیت و آموزش دانست. نتایج حاکی از آن است که در برنامه های درسی اگر هنر به صورت جدا آموزش داده شود, دانش آموزان فقط می توانند کارهای هنری مطلوبتری ارائه دهند. اما ابعاد دیگر هنر در امر آموزش در چنین شرایطی نادیده گرفته می شود. آموزش اجتماعی, فرهنگی و درسی دانش آموزان با استفاده از هنر به گونه ای گیراتر و تاثیر پذیرتر می گردد به همین دلیل برنامه ریزان و طراحان درسی باید به دنبال برنامه هایی برای پیشبرد و توسعه داشته باشند. برنامه هایی که آموزش را جذاب, لذت بخش و تاثیر گذارتر سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    براتی، حمید، و سلیمان پورعمران، محبوبه. (1394). سواد هنری در برنامه درسی. کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. SID. https://sid.ir/paper/826862/fa

    Vancouver: کپی

    براتی حمید، سلیمان پورعمران محبوبه. سواد هنری در برنامه درسی. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826862/fa

    IEEE: کپی

    حمید براتی، و محبوبه سلیمان پورعمران، “سواد هنری در برنامه درسی،” presented at the کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826862/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button