مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,047
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

387
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

پیش بینی اختلالات یادگیری بر اساس رشد زبان دانش آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف پیش بینی اختلالات یادگیری بر اساس رشد زبان دانش آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی شهر شیراز انجام شد.روش تحقیق همبستگی و نمونه شامل 120 نفر دانش آموزان پایه دوم و سوم بود که با روش نمونه گیری مرحله ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری آزمون رشد زبان نیوکامر و هامیل و پرسشنامه اختلالات یاگیری کلورادو بود, تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از رگرسیون همزمان انجام شد.نتایج نشان داد %33.5 از تغییرات اختلال یادگیری دانش آموزان بوسیله خرده آزمون های اصلی رشد زبان پیش بینی می شود و درک دستوری و واژگان ربطی در جهت معکوس بیشترین نقش را در پیش بینی اختلالات یادگیری دانش آموزان ایفا می کنند. هم چنین مشخص گردید که 31% از تغییرات اختلال یادگیری دانش آموزان بوسیله بهره های مرکب رشد زبان پیش بینی می شود و زبان گفتاری, نحو, گوش دادن و صحبت کردن بیشترین نقش را در پیش بینی اختلالات یادگیری دانش آموزان دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بوعلی، زهرا، و کجباف نژاد، هادی. (1394). پیش بینی اختلالات یادگیری بر اساس رشد زبان دانش آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی. کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. SID. https://sid.ir/paper/826900/fa

    Vancouver: کپی

    بوعلی زهرا، کجباف نژاد هادی. پیش بینی اختلالات یادگیری بر اساس رشد زبان دانش آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826900/fa

    IEEE: کپی

    زهرا بوعلی، و هادی کجباف نژاد، “پیش بینی اختلالات یادگیری بر اساس رشد زبان دانش آموزان پایه دوم و سوم ابتدایی،” presented at the کنفرانس ملی روانشناسی و علوم تربیتی. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826900/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button