مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

273
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی نقش میانجی گری خودکارآمدی ریاضی در رابطه ادراک خوشبینی تحصیلی دبیران ریاضی و خودپنداره ریاضی با پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف, بررسی نقش میانجی گری خودکارآمدی ریاضی در رابطه ادراک خوشبینی تحصیلی دبیران ریاضی و خودپنداره ریاضی دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پسر پایه دوم رشته های ریاضی و تجربی دبیرستان های ایلام در سال 1394- 1393 بود. طرح پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. نمونه مورد بررسی شامل 270 دانش آموز پسر بوده است که با روش نمونه گیری خوشه ای 3 مرحله ای انتخاب شدند. در این مطالعه از خودپنداره ریاضی, پرسشنامه ادراک خوشبینی تحصیلی دبیران ریاضی و پرسشنامه خودکارآمدی ریاضی و جهت سنجش پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان از نمرات ریاضی در امتحان پایانی نیم سال اول تحصیلی استفاده شده است استفاده شده است. داده ها با استفاده از آمارتوصیفی (میانگین, انحراف معیار) و مدل معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با نتایج بدست آمده از بررسی مدل معادلات ساختاری می توان بیان کرد که خودکارآمدی ریاضی در رابطه بین ادراک خوشبینی تحصیلی دبیران ریاضی و خودپنداره ریاضی نقش میانجی ندارد. خودپنداره و خودکارآمدی دو مفهوم متفاوت هستند که خودپنداره نوعی قضاوت ارزشی است ولی خودکارآمدی نوعی قضاوت از توانایی است زمانی این دو منجر به پیشرفت می شوند که هماهنگ با هم رشد کنند. یعنی تصوری که فرد از خود دارد با ارزشیابی که فرد از توانایی خود دارد فاصله نداشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علیمرادی، ناصر، و حمیدی، فریده. (1394). بررسی نقش میانجی گری خودکارآمدی ریاضی در رابطه ادراک خوشبینی تحصیلی دبیران ریاضی و خودپنداره ریاضی با پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان. همایش ملی سوادآموزی و ارتقای سلامت. SID. https://sid.ir/paper/826929/fa

    Vancouver: کپی

    علیمرادی ناصر، حمیدی فریده. بررسی نقش میانجی گری خودکارآمدی ریاضی در رابطه ادراک خوشبینی تحصیلی دبیران ریاضی و خودپنداره ریاضی با پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826929/fa

    IEEE: کپی

    ناصر علیمرادی، و فریده حمیدی، “بررسی نقش میانجی گری خودکارآمدی ریاضی در رابطه ادراک خوشبینی تحصیلی دبیران ریاضی و خودپنداره ریاضی با پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش آموزان،” presented at the همایش ملی سوادآموزی و ارتقای سلامت. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826929/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button