مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

298
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

پیش بینی سلامت روان دانش آموزان بر اساس خودکارآمدی اجتماعی و کنترل عواطف

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از انجام این پژوهش, بررسی رابطه بین خودکارآمدی اجتماعی و کنترل عواطف با سلامت روان بوده است. روش تحقیق, توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش, شامل کلیه دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه عمومی ناحیه چهار مشهد, در سال تحصیلی 93-1392 بود. با استفاده از نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای, تعداد 408 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری شامل پرسشنامه های سلامت روان (GHQ) کلدبرگ, (1994), خودکارآمدی اجتماعی نوجوانان (ASSES) لی (1969) و کنترل عواطف (ACS) کیمبلز (1997) بوده است. نتایج آزمون های t مستقل, تحلیل رگرسیون چند متغیره با روش گام به گام, همبستگی پیرسون و آزمون تحلیل واریانس یکراهه نشان داد که بین مولفه های اضطراب, خلق افسرده و خشم از کنترل عواطف و مولفه عملکرد در موقعیت های اجتماعی, جنبه های دوستی و صمیمیت از خودکارآمدی اجتماعی و نمره کلی خودکارآمدی اجتماعی با سلامت روان و بین متغیرخودکارآمدی اجتماعی و مولفه های آن با سلامت روان و همچنین بین زیر مقیاس های خلق افسرده و اضطراب از کنترل عواطف و نمره کلی کنترل عواطف با سلامت روان و همچنین بین مولفه عاطفه مثبت از کنترل عواطف با سلامت روان و بین مولفه خشم از کنترل عواطف و سلامت روان رابطه معنی دار وجود دارد. علاوه بر ایننتایج حاکی از این بود که بین میانگین نمره دانش آموزان پایه های دوم و سوم در مولفه های عملکرد در موقعیت های اجتماعی و کمک کردن تفاوت معنی داری وجوددارد. همچنین بین میانگین نمره دانش آموزان پایه های اول و سوم در مولفه های قاطعیت اجتماعی, شرکت در گروه های اجتماعی, جنبه های دوستی و صمیمیت و نمره کلی خودکارآمدی اجتماعی تفاوت معنی دار وجود ندارد. در نهایت نتایج بیانگر این بود که سلامت روان در دانش آموزان, از طریق مولفه های خودکارآمدی اجتماعی و کنترل عواطف قابل پیش بینی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سپهری راد، ناهید، و محمدپور، راحله. (1394). پیش بینی سلامت روان دانش آموزان بر اساس خودکارآمدی اجتماعی و کنترل عواطف. همایش ملی سوادآموزی و ارتقای سلامت. SID. https://sid.ir/paper/826959/fa

    Vancouver: کپی

    سپهری راد ناهید، محمدپور راحله. پیش بینی سلامت روان دانش آموزان بر اساس خودکارآمدی اجتماعی و کنترل عواطف. 1394. Available from: https://sid.ir/paper/826959/fa

    IEEE: کپی

    ناهید سپهری راد، و راحله محمدپور، “پیش بینی سلامت روان دانش آموزان بر اساس خودکارآمدی اجتماعی و کنترل عواطف،” presented at the همایش ملی سوادآموزی و ارتقای سلامت. 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/826959/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button