مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه روان پریشی گرایی، استقلال - وابستگی میدانی و خلاقیت دانشجویان دانشگاه اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 23

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 هدف: هدف از این تحقیق، بررسی رابطه بین روان پریشی گرایی، استقلال – وابستگی میدانی و تداعی لغات (خلاقیت) بود. روش: بدین منظور، از میان دانشجویان دانشگاه اصفهان، 50 پسر و 60 دختر در دو مرحله با روش خوشه ای و تصادفی ساده انتخاب شدند. برای بررسی سبک شناختی استقلال – وابستگی میدانی ادراکی دانشجویان، از پرسشنامه روان پریشی گرایی، و برای ارزیابی خلاقیت از آزمون تداعی لغات (GEFT) آزمون مجموعه اشکال پنهان شده استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل واریانس نشان داد که بین نمرات روان پریشی گرایی و تداعی لغات (خلاقیت)، رابطه منفی معنی دار وجود دارد ولی بین استقلال - وابستگی میدانی و تداعی لغات رابطه معنی دار نبود. همچنین میانگین نمرات تداعی لغات (خلاقیت) در دختران و پسران دانشجو به طور معناداری متفاوت بود که نشان دهنده برتری پسران نسبت به دختران در این زمینه بود و تفاوت بین میانگین نمرات استقلال - وابستگی میدانی و روان پریشی گرایی دختران و پسران دانشجو معنی دار نبود.نتیجه گیری: شناسایی وجوه متفاوت ویژگیهای شخصیتی و شناختی افراد خلاق از اهمیت خاصی برخوردار است و بر اساس نقاط ضعف و قوت آنان باید برنامهها و امکانات آموزشی مناسب تدوین شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کجباف، محمدباقر، و خلیلی، مجتبی. (1382). بررسی رابطه روان پریشی گرایی, استقلال - وابستگی میدانی و خلاقیت دانشجویان دانشگاه اصفهان . تازه های علوم شناختی، 5(3 (مسلسل 19))، 17-23. SID. https://sid.ir/paper/82698/fa

Vancouver: کپی

کجباف محمدباقر، خلیلی مجتبی. بررسی رابطه روان پریشی گرایی, استقلال - وابستگی میدانی و خلاقیت دانشجویان دانشگاه اصفهان . تازه های علوم شناختی[Internet]. 1382؛5(3 (مسلسل 19)):17-23. Available from: https://sid.ir/paper/82698/fa

IEEE: کپی

محمدباقر کجباف، و مجتبی خلیلی، “بررسی رابطه روان پریشی گرایی, استقلال - وابستگی میدانی و خلاقیت دانشجویان دانشگاه اصفهان ،” تازه های علوم شناختی، vol. 5، no. 3 (مسلسل 19)، pp. 17–23، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82698/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button