Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

573
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

668
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تأثیر آموزش پردازش حسی بر برخی مهارت های عصب روان شناختی دانش آموزان با آسیب بینایی

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 64

چکیده

 مقدمه: آسیب بینایی تمام جنبه های زندگی فرد از جمله مهارت های شناختی و عصب روان شناختی وی را تحت تأثیر قرار می دهد, این در حالی که استفاده از برنامه آموزش پردازش حسی با نتایج مطلوبی همراه بوده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش پردازش حسی بر برخی از مهارت های عصب روان شناختی توجه, حافظه و کارکردهای اجرایی دانش آموزان با آسیب بینایی انجام شد. روش کار: پژوهش حاضر از نوع تک آزمودنی و با طرح خط پایه, مداخله و پیگیری بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دبستانی با آسیب بینایی شهر اصفهان تشکیل بود که از میان آنها 5 دانش آموز که در زمینه مهارت های عصب روان شناختی دارای مشکل بودند با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس وارد مطالعه شدند. مداخله آموزشی پردازش حسی بر روی گروه نمونه در ده جلسه به صورت هفته ای سه جلسه و هر جلسه 45 دقیقه انجام گرفت. ابزار مورد استفاده در این پژوهش, پرسشنامه عصب روان شناختی Connors بود. دادههای به دست آمده به شیوه تحلیل دیداری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش پردازش حسی به طور قابل توجهی سبب بهبود مهارت های عصب روان شناختی توجه, حافظه و کارکردهای اجرایی دانش آموزان دبستانی با آسیب بینایی می شود. نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده در پژوهش حاضر, پیشنهاد می شود که در کنار سایر روشهای آموزشی و توان بخشی کودکان با آسیب بینایی, روش آموزش پردازش حسی نیز به کار برده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرامرزی، سالار، عاشوری، محمد، و شعاعی، گل نسا. (1398). بررسی تأثیر آموزش پردازش حسی بر برخی مهارت های عصب روان شناختی دانش آموزان با آسیب بینایی. تازه های علوم شناختی، 21(3 )، 52-64. SID. https://sid.ir/paper/82878/fa

    Vancouver: کپی

    فرامرزی سالار، عاشوری محمد، شعاعی گل نسا. بررسی تأثیر آموزش پردازش حسی بر برخی مهارت های عصب روان شناختی دانش آموزان با آسیب بینایی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1398؛21(3 ):52-64. Available from: https://sid.ir/paper/82878/fa

    IEEE: کپی

    سالار فرامرزی، محمد عاشوری، و گل نسا شعاعی، “بررسی تأثیر آموزش پردازش حسی بر برخی مهارت های عصب روان شناختی دانش آموزان با آسیب بینایی،” تازه های علوم شناختی، vol. 21، no. 3 ، pp. 52–64، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82878/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا