مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش تریز بر ذهنیت فلسفی و راهبرد های فراشناختی دانش آموزان دختر

صفحات

 صفحه شروع 128 | صفحه پایان 141

چکیده

 مقدمه: هدف پژوهش حاضر, بررسی تأثیر آموزش تریز (TREZ) بر ذهنیت فلسفی و راهبرد های فراشناختی در دانش آموزان دختر بود. روش کار: روش پژوهش شبه آزمایشی از نوع طرح پیش آزمون_پس آزمون و پیگیری با گروه گواه بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم دوره دوم متوسطه شهر خرم آباد در سال تحصیلی 97-1396 بود که از میان آنها 60 نفر به شیوه نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند (هر گروه 30 نفر). آموزش TREZ در گروه آزمایش به مدت 6 جلسه 90 دقیقه ای اجرا شد و یک ماه بعد از اتمام جلسات, پس آزمون و مرحله پیگیری اجرا گردید. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های ذهنیت فلسفی و راهبرد های فراشناختی استفاده شد. یافته ها: نتایج حاکی از اثربخشی آموزش TREZ بر ذهنیت فلسفی و راهبرد های فراشناختی در دانش آموزان دختر در مراحل پس آزمون و پیگیری بود. نتیجه گیری: می توان نتیجه گرفت که روش مزبور بر ذهنیت فلسفی و راهبردهای فراشناختی دانش آموزان دختر تأثیر گذاشته است لذا به معلمان پیشنهاد می شود در طول دوره ی آموزش, خلاقیت و آموزش تریز را به دانش آموزان ارائه دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ویس کرمی، حسنعلی، بیرانوند، زینب، و بیرانوند، زهرا. (1398). اثربخشی آموزش تریز بر ذهنیت فلسفی و راهبرد های فراشناختی دانش آموزان دختر. تازه های علوم شناختی، 21(4 )، 128-141. SID. https://sid.ir/paper/83018/fa

    Vancouver: کپی

    ویس کرمی حسنعلی، بیرانوند زینب، بیرانوند زهرا. اثربخشی آموزش تریز بر ذهنیت فلسفی و راهبرد های فراشناختی دانش آموزان دختر. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1398؛21(4 ):128-141. Available from: https://sid.ir/paper/83018/fa

    IEEE: کپی

    حسنعلی ویس کرمی، زینب بیرانوند، و زهرا بیرانوند، “اثربخشی آموزش تریز بر ذهنیت فلسفی و راهبرد های فراشناختی دانش آموزان دختر،” تازه های علوم شناختی، vol. 21، no. 4 ، pp. 128–141، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83018/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button