مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,204
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

700
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقدی بر آزمون های کنکور کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 106

چکیده

 امروزه آزمون ها به عنوان یکی از قوی ترین و در عین حال خطرناک ترین وسیله اعمال قدرت در سطوح مختلف آموزش و پرورش مورد استفاده قرار می گیرند. موارد متعدد استفاده از آزمون ها در تصمیم گیری های مختلف از قبیل سنجش دانش و معلومات افراد, سنجش توانایی افراد در انجام وظایف محوله در آینده, اعطای گواهینامه های مختلف, انتخاب افراد صالح برای شغل های متفاوت و بالاخره صدور مجوز برای ادامه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان, مساله آزمون و آزمون سازی را به صورت یک پدیده پیچیده در آموزش و پرورش امروز در آورده است. یکی از مهم ترین کاربردهای آزمون ها, گزینش دانشجو برای مقاطع مختلف تحصیلی است. این کار مسوولیت خطیری است که هر چه در سطوح بالاتر انجام گیرد, از اهمیت و پیچیدگی بیشتری هم برخوردار می شود. اهمیت ویژه این امر به دلیل سرمایه گذاری عظیم مالی و فکری بر روی افراد گزینش شده و پیچیدگی بیشتر آن, به دلیل گستردگی مطالب علمی مورد سنجش می باشد. به دلیل این گستردگی و پیچیدگی, این مقاله به یکی از صدها رشته آموزشی محدود شده است. هدف این مقاله, به طور اخص بررسی دقیق آزمون های زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد و در محدوده سه سوال زیر می باشد. 1- محتوای آزمون های کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی باید چگونه باشد؟ پاسخ به این سوال از طریق تجزیه و تحلیل دقیق مطالب درسی مقاطع پایین تر امکان پذیر است. 2- محتوای آزمون های کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی موجود چگونه است؟ پاسخ به این سوال نیاز به تجزیه و تحلیل آزمون های چند سال اخیر دارد. 3- چگونه باید بین آنچه که هست و آنچه که باید باشد, ارتباط منطقی ایجاد کرد؟ در پاسخ به این سوال راهکارهای عملی جهت تهیه و تدوین آزمون های کارشناسی ارشد که از اصول علم آزمون سازی بهره می گیرد, ارایه خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرهادی، حسین. (1381). نقدی بر آزمون های کنکور کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی. پژوهش زبان های خارجی، -(13)، 79-106. SID. https://sid.ir/paper/83181/fa

    Vancouver: کپی

    فرهادی حسین. نقدی بر آزمون های کنکور کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1381؛-(13):79-106. Available from: https://sid.ir/paper/83181/fa

    IEEE: کپی

    حسین فرهادی، “نقدی بر آزمون های کنکور کارشناسی ارشد رشته آموزش زبان انگلیسی،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 13، pp. 79–106، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83181/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button