مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,249
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,165
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد ارتباطی و روش شمعی بصری: تقابل دیدگاه های آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 138

چکیده

 در تاریخ آموزش زبان ها, روش سمعی بصری و رویکرد ارتباطی در دیدگاه های خود نسبت به فرایند آموزش و یادگیری, چالش های پردامنه ای را برانگیخته اند. به ویژه آن که رویکرد ارتباطی در تقابل با روش های آموزشی پیشین - روش دستور زبان ترجمه و روش سمعی بصری - تعریف می شود. گسست و جدایی از این شیوه ها به نام ارتباط و کنش اجتماعی صورت می پذیرد, مفهومی که امروزه به عنوان هدف غایی یادگیری زبان, مورد پذیرش همگان است. تقابل دیدگاه ها زاییدة پرسش های چندی است, از جمله این که آیا یادگیری اشکال و قواعد زبان خارجی و تقدم صورت بر معنا, هدف اصلی است یا ایجاد ارتباط. از دیگر سو تا چه اندازه دریافت رویکرد ارتباطی از نقش معلم, متعلم و ابزار آموزشی, با مفهوم آموزش و یادگیری در روش سمعی بصری قرابت دارد؟ مرکزیت متعلم, در برابر مرکزیت معلم و متد در بطن چالش های رویکرد ارتباطی جای دارد. بنابراین گسست و نیز پیوند دیدگاه های آموزشی ارتباطی و سمعی بصری در جنبه های متفاوتی پدیدار می شوند که در نوشتار حاضر مورد بررسی قرار می گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صدرزاده، ماندانا. (1384). رویکرد ارتباطی و روش شمعی بصری: تقابل دیدگاه‌های آموزشی. پژوهش زبان های خارجی، -(23)، 119-138. SID. https://sid.ir/paper/83251/fa

    Vancouver: کپی

    صدرزاده ماندانا. رویکرد ارتباطی و روش شمعی بصری: تقابل دیدگاه‌های آموزشی. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1384؛-(23):119-138. Available from: https://sid.ir/paper/83251/fa

    IEEE: کپی

    ماندانا صدرزاده، “رویکرد ارتباطی و روش شمعی بصری: تقابل دیدگاه‌های آموزشی،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 23، pp. 119–138، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83251/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button