مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

260
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش زبان فرانسه به کودکان ایرانی با رویکرد ارتباطی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 در تاریخ آموزش زبان ها, روش سمعی - بصری و رویکرد ارتباطی در دیدگاه های خود نسبت به فرایند آموزش و یادگیری, چالش های پردامنه ای را برانگیخته اند. به ویژه آن که رویکرد ارتباطی در تقابل با روش های آموزشی پیشین - روش دستور زبان - ترجمه و روش سمعی بصری - تعریف می شود. گسست و جدایی از این شیوه ها به نام ارتباط و کنش اجتماعی صورت می پذیرد, مفهومی که امروزه به عنوان هدف غایی یادگیری زبان, مورد پذیرش همگان است. تقابل دیدگاه ها زاییده پرسش های چندی است, از جمله این که آیا یادگیری اشکال و قواعد زبان خارجی و تقدم صورت بر معنا, هدف اصلی است یا ایجاد ارتباط. از دیگر سو تا چه اندازه دریافت رویکرد ارتباطی از نقش معلم, متعلم و ابزار آموزشی, با مفهوم آموزش و یادگیری در روش سمعی بصری قرابت دارد؟ مرکزیت متعلم, در برابر مرکزیت معلم و متد در بطن چالش های رویکرد ارتباطی جای دارد. بنابراین گسست و نیز پیوند دیدگاه های آموزشی ارتباطی و سمعی بصری در جنبه های متفاوتی پدیدار می شوند که در نوشتار حاضر مورد بررسی قرار می گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدری، مهدی. (1392). آموزش زبان فرانسه به کودکان ایرانی با رویکرد ارتباطی. مطالعات نقد ادبی (پژوهش ادبی)، -(32)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/493301/fa

    Vancouver: کپی

    حیدری مهدی. آموزش زبان فرانسه به کودکان ایرانی با رویکرد ارتباطی. مطالعات نقد ادبی (پژوهش ادبی)[Internet]. 1392؛-(32):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/493301/fa

    IEEE: کپی

    مهدی حیدری، “آموزش زبان فرانسه به کودکان ایرانی با رویکرد ارتباطی،” مطالعات نقد ادبی (پژوهش ادبی)، vol. -، no. 32، pp. 0–0، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/493301/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button