مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,677
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

853
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش هوش چندگانه معلمان زبان انگلیسی دبیرستان ها در موفقیت آنان در تدریس

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 22

چکیده

 پژوهش حاضر در ابتدا سعی بر آن دارد که به بررسی نقش هوش چند گانه معلمان زبان انگلیسی در موفقیت آنان در تدریس بپردازد. سپس, رابطه بین جنسیت و نوع هوش های موثر در موفقیت معلمان را در تدریس بررسی می کند. بدین منظور, 93 نفر از معلمان زبان انگلیسی دبیرستان های مختلف شهر مشهد انتخاب شدند. در پایان سال تحصیلی, از معلمان خواسته شد که به سوالات پرسشنامه هوش چند گانه (پرسشنامه میداس) پاسخ دهند. بطور همزمان, پرسشنامه «معلم آرمانی از دیدگاه دانش آموزان» به دانش آموزان این معلمان داده شد (N=2287). پس از بررسی تحلیل عاملی, پرسشنامه ترجمه شده عملکرد معلم را بر اساس پنج عامل– توانایی های تدریس, شخصیت, نظم و ترتیب, برنامه های تکمیلی, و زندگی اجتماعی و علمی- توسط دانش آموزان مورد ارزیابی قرار داد. نتایج به دست آمده از تحلیل آماری همبستگی و آزمون تی بر روی داده های تحقیق نشان داد که بین موفقیت معلمان زبان انگلیسی در تدریس و هوش های زبانی, اجتماعی, و موسقیایی آنان رابطه معناداری وجود دارد, اما ارتباط بین موفقیت معلمان و دیگر هوش های آنان معنادار نیست. علاوه بر این, یافته های تحقیق نشان داد که بین جنسیت و هوش چند گانه معلمان از نقطه نظر موفقیت آنان در تدریس, تفاوت معناداری وجود ندارد. در پایان پیشنهادهایی برای تدریس و یادگیری زبان انگلیسی ارایه گردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پیش قدم، رضا، و معافیان، فاطمه. (1386). نقش هوش چندگانه معلمان زبان انگلیسی دبیرستان ها در موفقیت آنان در تدریس. پژوهش زبان های خارجی، -(42)، 5-22. SID. https://sid.ir/paper/83279/fa

    Vancouver: کپی

    پیش قدم رضا، معافیان فاطمه. نقش هوش چندگانه معلمان زبان انگلیسی دبیرستان ها در موفقیت آنان در تدریس. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1386؛-(42):5-22. Available from: https://sid.ir/paper/83279/fa

    IEEE: کپی

    رضا پیش قدم، و فاطمه معافیان، “نقش هوش چندگانه معلمان زبان انگلیسی دبیرستان ها در موفقیت آنان در تدریس،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 42، pp. 5–22، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83279/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button