مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,466
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,489
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تولید محتوا و ارتباطات گرافیکی (کاربرد ارتباطات گرافیکی در تولید دانش روابط عمومی ها)

نویسندگان

محسن زاده محمدجواد

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 با آغاز هزاره سوم و توسعه و رشد فناوری های نوین اطلاعات و ارتباطات, با حضور و گستردگی رسانه ها در سپهر عمومی و همه شئون زندگی فضا, چارچوبی فراهم شده که آموزش, فرهنگ, سیاست, اجتماع و... انسان, حول محور ارتباطات, رسانه و در بستر فضای مجازی جریان می یابد. با توجه به مشغله زیاد انسان در عصر مدرن و نداشتن وقت کافی برای مطالعه محتواهای متنی, روابط عمومی ها به سبک جدیدی از ارتباط غیرکلامی و تصویری روی آورده اند که هم اکنون در سرتا سر دنیا در حال گسترش است.ارتباطات گرافیکی با تکیه بر درک بالاتر داده های فراهم آمده به کاربران کمک می کند تا میزان بهره وری در دریافت و ارزیابی اطلاعات را افزایش دهند و نقش موثری را در روابط عمومی دانش محور دارد.تحقیق حاضر با هدف بررسی و شناخت نقش ارتباطات گرافیکی و گرافیک اطلاع رسان و خبری در تولید سبک جدیدی از محتوا و انتقال دانش توسط روابط عمومی ها و نقش آن در جذب پیام توسط مخاطبان روابط عمومی انجام شده است. در راستای رسیدن به این هدف, محقق با استفاده از روش کیفی و مشاهده مشارکتی اطلاعات لازم برای نگارش مقاله را از طریق توصیفی, مشاهده آنلاین, پیمایشی وکتابخانه ای گردآوری و تالیف کرده است.نتایج پژوهش صورت گرفته نشان می دهد با توجه به ساختار نوین ارتباطی در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات, روابط عمومی ها دارای کارکرد, فرصت, ظرفیت مناسب و ﻧﻘﺶ تاثیرگذاری در ﺷﮑﻞﮔﯿﺮی سبک نوینی از اعتبار بخشی و مدیریت محتوا, پوشش مناسب رسانه ای در فضای مجازی و همچنین اهداف مختلف آموزشی, فرهنگی, تبلیغی و ایجاد و گسترش دانش را دارد.گرافیک اطلاع رسان (Info Graphic) به جزئی جدایی ناپذیر از راهبرد روابط عمومی ها تبدیل شده که در انجام وظایف روابط عمومی, بخشی را به این نوع ارتباط اختصاص داده شده, بخشی که در حوزه های اطلاع رسانی, آموزش, تبلیغ, انتشار نتایج نظرسنجی و..., روابط عمومی ها و سازمان ها را یاری می رساند و منجر به تولید علم در قالب گرافیکی شده و باعث ترغیب و تشویق مخاطبان روابط عمومی, تولید علم و اقناع پیام های روابط عمومی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محسن زاده، محمدجواد. (1395). تولید محتوا و ارتباطات گرافیکی (کاربرد ارتباطات گرافیکی در تولید دانش روابط عمومی ها). کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی. SID. https://sid.ir/paper/833030/fa

    Vancouver: کپی

    محسن زاده محمدجواد. تولید محتوا و ارتباطات گرافیکی (کاربرد ارتباطات گرافیکی در تولید دانش روابط عمومی ها). 1395. Available from: https://sid.ir/paper/833030/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد محسن زاده، “تولید محتوا و ارتباطات گرافیکی (کاربرد ارتباطات گرافیکی در تولید دانش روابط عمومی ها)،” presented at the کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در علوم انسانی. 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/833030/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button