مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

849
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر شناخت ساختار «بند» در درک متون انگلیسی دانشگاهی

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 158

چکیده

 این تحقیق به بررسی مهارت خواندن همراه با درک مطلب در متن انگلیسی دانشگاهی می پردازد و هدف آن یافتن ارتباط بین معلومات و شناخت زبان آموزان (دانشجویان دانشگاه) از ساختار «بند» در متن انگلیسی و استنتاج مطلب موجود در آن می باشد. برای بررسی این نکته, 155 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران (دانشکده های هنرهای زیبا و فنی) انتخاب شدند. آنها به دو گروه مستقل در هر دانشکده تقسیم شدند. به گروه های آزمایش به مدت 10 هفته چگونگی ساختار «بند» در متن انگلیسی تشریحی آموزش داده شد. سپس با استفاده از یک آزمون درک مطلب شامل چند متن انگلیسی تشریحی دانشگاهی, توانایی استنتاج مطلب و تشخیص ارتباط منطقی دانشجویان از متن معین گردید. اطلاعات جمع آوری شده با محاسبات آماری تجزیه و تحلیل شد. یافته ها نشان داد که در گروه اول تفاوت معنی داری بین گروه گواه و آزمایش وجود دارد. بدین معنی که توانایی شناخت ساختار «بند» در متون انگلیسی نقش اساسی در استخراج معنی و تشخیص ارتباط منطقی در متن انگلیسی تشریحی دانشگاهی دارد. در حالی که این رابطه به صورت معنی دار در گروه دوم مشاهده نگردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وحیدی، ثریا. (1386). تاثیر شناخت ساختار «بند» در درک متون انگلیسی دانشگاهی. پژوهش زبان های خارجی، -(41 (ویژه نامه))، 145-158. SID. https://sid.ir/paper/83377/fa

    Vancouver: کپی

    وحیدی ثریا. تاثیر شناخت ساختار «بند» در درک متون انگلیسی دانشگاهی. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1386؛-(41 (ویژه نامه)):145-158. Available from: https://sid.ir/paper/83377/fa

    IEEE: کپی

    ثریا وحیدی، “تاثیر شناخت ساختار «بند» در درک متون انگلیسی دانشگاهی،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 41 (ویژه نامه)، pp. 145–158، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83377/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا