مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

300
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی فنی و اقتصادی به کارگیری شش سیستم دستیار راننده جهت کاهش تصادفات و اولویت بندی آنها (مطالعه موردی: استان تهران)

صفحات

 صفحه شروع 293 | صفحه پایان 308

چکیده

 ایران یکی از کشورهایی است که در آن تصادفات رانندگی زیاد اتفاق می افتد و آمار کشته و مجروح آن در تصادفات رانندگی نسبت به کشورهای دیگر جهان زیاد می باشد. از طرفی یکی از عاملین اصلی تصادفات, عامل انسانی است که این عامل بسیار پرخطاست. این تحقیق برای کاهش حجم کاری راننده و خطاهای انسانی در جهت کاهش تصادفات به معرفی شش سیستم دستیار راننده پرداخته است که شامل سیستم ناوبری, حفظ خط عبوری, جلوگیری از تصادف جلو, کنترل سرعت تطبیقی, سیستم رعایت حق تقدم و سیستم تماس اضطراری می باشند. برای انجام تحقیق فوق ابتدا از گزارشات پلیس راه و راهور, مراکز پزشکی قانونی کشور, منابع کتابخانه ای, جستجو در اینترنت, آمار و اطلاعات تعداد تلفات, مجروح و خسارات ناشی از تصادفات سال 1393در استان تهران جمع آوری گردید و با توجه به تحقیقات و مقالات مختلف علت تصادفات و سهم هر علت در کل میزان تصادفات تعیین شد. سپس با معرفی هر یک از شش سیستم دستیار راننده, عملکرد و نقش هر سیستم در میزان کاهش تصادفات مورد بررسی و ارزیابی فنی قرار گرفت. در مرحله بعد با توجه به قیمت هر یک از شش سیستم دستیار راننده ذکر شده و منافعی که هر سیستم در کاهش تصادفات ایجاد می کند, با استفاده از روش اقتصاد مهندسی, منافع به هزینه ارزیابی اقتصادی صورت پذیرفت. سپس با توجه به نتایج حاصل از ارزیابی اقتصادی بدست آمده از سیستمی که بیشترین مقدار منفعت به هزینه را داشته به کمترین مقدار اولویت بندی گردید. در آخر اولویت بندی بدست آمده با توجه به ارزیابی فنی و تکنولوژی ساخت اصلاح گردید و با شرایط موجود و نگرش خودروسازان و قانون گذاران در خارج کشور مقایسه و صحت اولویت بندی فوق تایید گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی طاری، عباس، سیدحسینی، سیدمحمد، و جوانشیر، حسن. (1397). ارزیابی فنی و اقتصادی به کارگیری شش سیستم دستیار راننده جهت کاهش تصادفات و اولویت بندی آنها (مطالعه موردی: استان تهران). پژوهشنامه حمل و نقل، 15(56 )، 293-308. SID. https://sid.ir/paper/83657/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی طاری عباس، سیدحسینی سیدمحمد، جوانشیر حسن. ارزیابی فنی و اقتصادی به کارگیری شش سیستم دستیار راننده جهت کاهش تصادفات و اولویت بندی آنها (مطالعه موردی: استان تهران). پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1397؛15(56 ):293-308. Available from: https://sid.ir/paper/83657/fa

    IEEE: کپی

    عباس کریمی طاری، سیدمحمد سیدحسینی، و حسن جوانشیر، “ارزیابی فنی و اقتصادی به کارگیری شش سیستم دستیار راننده جهت کاهش تصادفات و اولویت بندی آنها (مطالعه موردی: استان تهران)،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 15، no. 56 ، pp. 293–308، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83657/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button