مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,255
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

797
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل زمان انتظار مسافران در ایستگاه های مترو با استفاده از تکنیک شبیه سازی (مطالعه موردی متروی تهران)

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 30

چکیده

 موضوع میانگین سر فاصله زمانی اعزام قطارها یکی از مهم ترین شاخص های اثر گذار بر زمان انتظار مسافران است. برای ایجاد تناسب منطقی در خدمات دهی سیستم های همگانی باید نرخ سرویس گیری مسافران از سیستم با نرخ ورود آنها هماهنگ شود. در این مقاله بر مبنای شاخص های شناسایی شده اثرگذار بر زمان انتظار مسافران در محیط مطالعات موردی شبکه مترو تهران, اقدام به بررسی های میدانی و آمارگیری از حجم مسافران ورودی, زمان پیاده روی از محل ورود به ایستگاه تا روی سکو, زمان انتظار برای سوار شدن به قطار, فاصله بین ورود قطارها به ایستگاه و غیره.... از سیستم مترو شده است و سپس با توجه به فرآیند مدل سازی شاخص ها, نحوه عملکرد و بهره برداری سیستم مترو تهران برای دوره زمانی 6 الی 10 صبح (اوج صبحگاهی یک روز میان هفته) شبیه سازی شده و در ادامه با مقایسه داده های حاصل از عملیات میدانی آمارگیری و خروجی های شبیه سازی, اقدام به تعیین اعتبار مدل و بررسی صحت مدل شده است.با توجه به مدل شبیه سازی طراحی شده و انجام فرآیندهای مدل سازی شاخص ها و کالیبراسیون آن, رابطه ریاضی بین زمان انتظار مسافران در ایستگاه ها با سر فاصله زمانی اعزام بین قطارها در شرایط مختلف به تعداد خطوط مترو و به تفکیک مسیرهای رفت و برگشت به دست آمد. بر مبنای فرآیندهای اعتبارسنجی, حداقل انطباق خروجی های مدل شبیه سازی با نمونه برداری آماری انجام شده با دقت 95% حاصل شد و نسبت زمان انتظار به سر فاصله زمانی قطارها به طور میانگین برای طول دوره زمانی شبیه سازی در کل شبکه به میزان 0.6 مشخص شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهبهانی، حمید، افندی زاده زرگری، شهریار، و رحیم اف، کامران. (1387). تحلیل زمان انتظار مسافران در ایستگاه های مترو با استفاده از تکنیک شبیه سازی (مطالعه موردی متروی تهران). پژوهشنامه حمل و نقل، 5(1)، 15-30. SID. https://sid.ir/paper/83679/fa

    Vancouver: کپی

    بهبهانی حمید، افندی زاده زرگری شهریار، رحیم اف کامران. تحلیل زمان انتظار مسافران در ایستگاه های مترو با استفاده از تکنیک شبیه سازی (مطالعه موردی متروی تهران). پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1387؛5(1):15-30. Available from: https://sid.ir/paper/83679/fa

    IEEE: کپی

    حمید بهبهانی، شهریار افندی زاده زرگری، و کامران رحیم اف، “تحلیل زمان انتظار مسافران در ایستگاه های مترو با استفاده از تکنیک شبیه سازی (مطالعه موردی متروی تهران)،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 5، no. 1، pp. 15–30، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83679/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button