مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

508
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

امکان سنجی اجرایی، اقتصادی و فنی راه اندازی قطار تندرو مسیر تهران شمال

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 89

چکیده

 قطار سریع السیر معمولا به ریلی اطلاق می شود که خدمات ویژه راه آهن را با سرعت 200 تا 300 کیلومتر بر ساعت پوشش دهد. این سیستم حمل و نقل به خاطر سرعت بالای آن, سهولت بسیاری در دسترسی های بین شهری ایجاد می کند و گاها استفاده از آن به عنوان یک سیستم حمل و نقل ایمن و سریع غیر قابل اجتناب است. از آنجا که شمال ایران به دلیل وجود دریای خزر و ارتباط با کشورهای شمالی حاشیه این دریا از مناطق استراتژیک حمل و نقل به شمار می آید و تهران به عنوان پایتخت کشور عزیزمان ایران به ناچار در ارتباط با استان مازندران است, لذا امکان سنجی احداث قطار سریع السیر بین این دو استان امری ضروری به نظر می رسد. در این پژوهش با بیان سناریوهای هزینه و واریانت های موجود در زمینه احداث, به امکان سنجی احداث یک خط سریع السیر پرداخته شد و در نهایت پیشنهاداتی جهت بهبود عملکرد خطوط ریلی بین این دو استان ارائه گردید. بر طبق جدول پیش بینی تقاضای حمل مسافر توسط راه آهن سریع السیرتهران شمال, دو سناریو مطرح گردید. طبق سناریو (1) نرخ متوسط رشد مسافر در محور تهران شمال 2/2 درصد خواهد بود. در حالت سناریو (2) نرخ متوسط رشد مسافر در این محور ها به ترتیب 2/5 درصد در سال در نظر گرفته شد. همچنین نتایج نشان داد که با توجه به پیشرفت کشورهای دنیا در زمینه دستیابی به قطار سریع السیر, لزوم استفاده از قطار سریع السیر در ایران احساس می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نزله دوست، مازیار، باباگلی، رضوان، عاملی، علیرضا، و پایدار، علی. (1398). امکان سنجی اجرایی, اقتصادی و فنی راه اندازی قطار تندرو مسیر تهران شمال. پژوهشنامه حمل و نقل، 16(2 (پیاپی 59) )، 75-89. SID. https://sid.ir/paper/83888/fa

    Vancouver: کپی

    نزله دوست مازیار، باباگلی رضوان، عاملی علیرضا، پایدار علی. امکان سنجی اجرایی, اقتصادی و فنی راه اندازی قطار تندرو مسیر تهران شمال. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1398؛16(2 (پیاپی 59) ):75-89. Available from: https://sid.ir/paper/83888/fa

    IEEE: کپی

    مازیار نزله دوست، رضوان باباگلی، علیرضا عاملی، و علی پایدار، “امکان سنجی اجرایی, اقتصادی و فنی راه اندازی قطار تندرو مسیر تهران شمال،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 16، no. 2 (پیاپی 59) ، pp. 75–89، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83888/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button