مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,245
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

608
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اندرکنش قطار سریع السیر و پلهای دوسر ساده با تیر بتنی پیش ساخته

صفحات

 صفحه شروع 353 | صفحه پایان 364

چکیده

 واکنش دینامیکی پلهای راه آهن در هنگام عبور قطارهای سریع السیر به پارامترهای متعددی وابسته است. از مهم ترین عوامل تاثیرگذار می توان به مشخصات دینامیکی پل و قطار, نوع روسازی و سرعت حرکت قطار اشاره کرد. در این مقاله سه پل دهانه ساده با تیر بتنی پیش ساخته به طولهای 10, 15 و 20 متر که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیشنهاد شده و یک پل پیش تنیده با دهانه 30 متر بر اثر عبور قطار سریع السیر در محدوده سرعتهای 100 تا 450 کیلومتر بر ساعت مورد بررسی قرارگرفته اند. برای ارزیابی پاسخ دینامیکی پلها دو نوع مدلسازی از پل و قطار انتخاب شده است: یکی با در نظر گرفتن اندرکنش پل و قطار همراه با روسازی انعطاف پذیر (بالاست) و دیگری مدلسازی قطار به صورت بارهای متحرک بدون در نظر گرفتن اثر روسازی است. سرعتهای تشدید و کاهندگی و تاثیر تغییرات سختی خمشی در جابجا کردن سرعتهای تشدید و اثر تعداد واگنهای عبوری نیز مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان می دهد شتاب قایم ایجاد شده در وسط دهانه پلهای 10, 15 و 20 متری به دلیل وزن واحد طول کوچک تر از پل دهانه 30 متری, بیشتر از پل دهانه 30 متری است. مدلسازی قطار به صورت بار در مقایسه با مدلسازی با در نظر گرفتن اندرکنش پل و قطار سرعتهای تشدید را قدری بیشتر برآورد می کند ولی مقادیر پیش بینی شده واکنشهای حداکثر در هنگام تشدید توسط این مدل, در جهت محافظه کارانه بوده است. با گذشت زمان, تغییرات ایجاد شده در سختی و جرم پلها در جهتی است که تشدید در سرعتهای کمتری اتفاق بیفتد. تعداد واگنهای قطار صرفا در سرعت تشدید اصلی بر پاسخ پل تاثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدکریمی حسین آبادی، محسن، و مرشد، رضا. (1389). بررسی اندرکنش قطار سریع السیر و پلهای دوسر ساده با تیر بتنی پیش ساخته. پژوهشنامه حمل و نقل، 7(4 (پیاپی 25))، 353-364. SID. https://sid.ir/paper/83903/fa

    Vancouver: کپی

    محمدکریمی حسین آبادی محسن، مرشد رضا. بررسی اندرکنش قطار سریع السیر و پلهای دوسر ساده با تیر بتنی پیش ساخته. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1389؛7(4 (پیاپی 25)):353-364. Available from: https://sid.ir/paper/83903/fa

    IEEE: کپی

    محسن محمدکریمی حسین آبادی، و رضا مرشد، “بررسی اندرکنش قطار سریع السیر و پلهای دوسر ساده با تیر بتنی پیش ساخته،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 7، no. 4 (پیاپی 25)، pp. 353–364، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83903/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا