مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر سرعت بر نشست خط در راه آهن های سریع السیر

صفحات

 صفحه شروع 415 | صفحه پایان 424

چکیده

 توسعه راه آهن های سریع السیر در سال های اخیر, نیاز به تحقیقات برای ایجاد درک جامع تری از خصوصیات و رفتار سیستم راه آهن در اثر افزایش سرعت را ضروری کرده است. یکی از پارامترهای اساسی تاثیرگذار بر خروج از خط در راه آهن های سریع السیر, تغییر شکل روسازی خط در اثر افزایش سرعت است. در این تحقیق, اثر افزایش سرعت بر نشست خط, به عنوان مهم ترین معیار طراحی و بهره برداری از راه آهن های سریع السیر مورد بررسی قرار گرفته است. برای انجام این تحقیق, ابتدا مدل عددی از سیستم راه آهن بر اساس روش اجزای محدود ساخته شده است. اعتبارسنجی مدل با مقایسه نتایج حاصل از تحلیل مدل عددی در شرایط رفتار خطی و غیر خطی لایه های سیستم حائل ریل و داده های به دست آمده از بررسی های میدانی در مواجهه با عبور قطارها با سرعت های مختلف, صورت گرفته است. در این تحقیق نشان داده شد که رفتار خط با فرض رفتار غیر خطی سیستم حائل ریل به طور قابل ملاحظه ای نسبت به فرض الاستیک خطی آن واقعی تر پیش بینی می گردد. با انجام این تحقیق, بازه بحرانی اختلاف نتایج منطبق بر دو فرض رفتاری اشاره شده خاک تعیین شده و مشخص گردید که در بازه سرعت 120 تا 180 کیلومتر بر ساعت, نتایج حاصل از تحلیل غیر خطی سیستم ریلی (نشست حقیقی) به میزان 65.98 درصد با نتایج حاصل از تحلیل مدل الاستیک خطی اختلاف داشته است. پس از اعتبار سنجی مدل ساخته شده, با آنالیز حساسیت مدل, تاثیر سرعت قطارهای عبوری بر نشست خط مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس نتایج این تحقیق, سرعت بحرانی قطار بر مبنای پارامتر نشست خط به دست آمد. نتایج حاکی از آن است که به طور کلی با افزایش سرعت تا 140 کیلومتر بر ساعت, نشست خط افزایش یافته و پس از آن به طور کلی افزایش سرعت منجر به کاهش نشست می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرمحمدصادقی، سیدجواد، و هاشمی رضوانی، سیدفرشاد. (1390). بررسی تاثیر سرعت بر نشست خط در راه آهن های سریع السیر. پژوهشنامه حمل و نقل، 8(4 (پیاپی 29))، 415-424. SID. https://sid.ir/paper/83915/fa

    Vancouver: کپی

    میرمحمدصادقی سیدجواد، هاشمی رضوانی سیدفرشاد. بررسی تاثیر سرعت بر نشست خط در راه آهن های سریع السیر. پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1390؛8(4 (پیاپی 29)):415-424. Available from: https://sid.ir/paper/83915/fa

    IEEE: کپی

    سیدجواد میرمحمدصادقی، و سیدفرشاد هاشمی رضوانی، “بررسی تاثیر سرعت بر نشست خط در راه آهن های سریع السیر،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 8، no. 4 (پیاپی 29)، pp. 415–424، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83915/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button