مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

904
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

618
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شبیه سازی رفتار رانندگان با استفاده از مدل بارهای الکتریکی (مطالعه موردی: بزرگراه تهران- کرج)

صفحات

 صفحه شروع 403 | صفحه پایان 413

چکیده

 در این مقاله مدل بارهای الکتریکی به عنوان یک مدل خرد ترافیک برای توصیف رفتار حرکتی رانندگان در قسمت اصلی آزادراه استفاده شده است. این توصیف با پر و خالی شدن سلول های آزادراه مجازی انجام گرفته است. بر اساس این موقعیت های مکانی جابه جا شدن وسایل نقلیه نیز, بررسی شده است. در این مدل رفتار وسایل نقلیه مشابه با رفتار بارهای الکتریکی همنامی است که در یک مسیر شیب دار حرکت خواهند کرد. در مدل ارایه شده بر هر وسیله نقلیه, در هر گام زمانی نیروهای الکتریکی از وسایل نقلیه دیگر و نیروی ثقل خود آنها وارد شده است. برحسب این نیروها, مکان وسایل نقلیه برای گام زمانی بعدی تعیین شده است. برای بررسی رفتار حرکتی رانندگان در قسمت اصلی آزادراه های تهران, از داده های قبلی برداشت شده از بزرگراه تهران- کرج در تحقیقات گذشته استفاده شده است. از یک نرم افزار شبیه ساز خرد ترافیک نیز برای شبیه سازی مدل پیشنهادی استفاده شده است. با مقایسه موقعیت وسایل نقلیه در شرایط واقعی با مقادیر متناظر آنها در محیط شبیه سازی, میزان مطابقت مدل با رفتار حرکتی رانندگان در شرایط واقعی نمایش داده شده است. مقایسه نتایج به دست آمده از شبیه سازی با داده های استفاده شده از شرایط واقعی نشان داده که مدل EM برای توصیف رفتار حرکتی رانندگان در قسمت اصلی آزادراه های تهران مناسب بوده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سعیدمنجم، محمد، سادات حسینی، سیدمحمد، و جمشیدنژادتوسرامندانی، امیر. (1390). شبیه سازی رفتار رانندگان با استفاده از مدل بارهای الکتریکی (مطالعه موردی: بزرگراه تهران- کرج). پژوهشنامه حمل و نقل، 8(4 (پیاپی 29))، 403-413. SID. https://sid.ir/paper/83914/fa

Vancouver: کپی

سعیدمنجم محمد، سادات حسینی سیدمحمد، جمشیدنژادتوسرامندانی امیر. شبیه سازی رفتار رانندگان با استفاده از مدل بارهای الکتریکی (مطالعه موردی: بزرگراه تهران- کرج). پژوهشنامه حمل و نقل[Internet]. 1390؛8(4 (پیاپی 29)):403-413. Available from: https://sid.ir/paper/83914/fa

IEEE: کپی

محمد سعیدمنجم، سیدمحمد سادات حسینی، و امیر جمشیدنژادتوسرامندانی، “شبیه سازی رفتار رانندگان با استفاده از مدل بارهای الکتریکی (مطالعه موردی: بزرگراه تهران- کرج)،” پژوهشنامه حمل و نقل، vol. 8، no. 4 (پیاپی 29)، pp. 403–413، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83914/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button