مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,335
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

742
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان رضایت مراجعان به مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مرکزی از نظام ارایه خدمات

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 72

چکیده

 زمینه و هدف: اولین گام اساسی و ضروری در ارایه صحیح خدمات, کنترل و ارزشیابی خدمات بهداشتی و درمانی بوده و یکی از مهمترین عوامل ارزشیابی, میزان رضایت مندی مراجعان است. در این پژوهش میزان رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از نحوه ارایه خدمات بهداشتی - درمانی مورد ارزیابی قرار گرفت.روش کار: این مطالعه توصیفی - تحلیلی و از نوع مقطعی است که در 40 مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی ارایه کننده خدمات در سال 1388 در سطح استان مرکزی انجام شده است. مشخصات دموگرافیک مراجعه کنندگان به واحدها و نیز نحوه برخورد کارکنان, صرف وقت, راهنمایی و آموزش, هزینه خدمات, کفایت خدمات, توانایی و مهارت کارکنان, دسترسی به امکانات پزشکی, امکانات رفاهی و کفایت تجهیزات بر اساس یک پرسشنامه و مصاحبه از مراجعین یا همراهان آنها ثبت شد.نتایج: 391 نفر در طی 3 ماه مصاحبه شدند, میانگین سن افراد مورد مطالعه 17.02 ± 38.24 سال, 66.5% آن ها خانم و 81.3% ایشان, متاهل بودند. 34.52% مراجعین از کلیت عملکرد مراکز بهداشتی درمانی در سطح بالا و یا خیلی بالا راضی بودند. این سطح بالا یا خیلی بالا از رضایت در مورد عملکرد پزشک, ماما, آزمایشگاه و داروخانه به ترتیب 33.1, 37.1, 36.8 و 38.3% بود.نتیجه گیری: عملکرد مراکز در مجموع در سطح استان موفق بوده است. مدیران بر اساس نظرات گیرندگان خدمت و با ارتقای برخی از فرآیندهای برنامه می توانند سطح بالاتری از رضایت مندی را در دراز مدت حاصل کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ظهیری، ریتا، و طاهری، مجید. (1389). میزان رضایت مراجعان به مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مرکزی از نظام ارایه خدمات. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، 8(3)، 61-72. SID. https://sid.ir/paper/85146/fa

    Vancouver: کپی

    ظهیری ریتا، طاهری مجید. میزان رضایت مراجعان به مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مرکزی از نظام ارایه خدمات. مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی[Internet]. 1389؛8(3):61-72. Available from: https://sid.ir/paper/85146/fa

    IEEE: کپی

    ریتا ظهیری، و مجید طاهری، “میزان رضایت مراجعان به مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مرکزی از نظام ارایه خدمات،” مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، vol. 8، no. 3، pp. 61–72، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/85146/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button