مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,206
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کشش پذیری تقاضای سوخت در حمل و نقل زمینی کشور

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 11

چکیده

 توسعه اقتصادی به عنوان یک رکن اساسی در مجموعه سیاست های هر کشور بوده و بدون شک انرژی یکی از عوامل اصلی و ضروری توسعه اقتصادی در هر جامعه ای محسوب می شود. یکی از عمده ترین مصرف کننده های انرژی, بخش حمل و نقل می باشد. بررسی وضعیت مصرف انرژی در بخش حمل و نقل در دوره مورد مطالعه نشان می دهد که رشد مصرف انرژی در این بخش با رشد ارزش افزوده هماهنگ نبوده و عدم تطابق بین رشد مصرف انژری و رشد تولید موجب شده که شدت مصرف این بخش یک روند صعودی پیدا کند. هدف اصلی این مقاله, تخمین تابع تقاضای سوخت در بخش حمل و نقل زمینی کشور با استفاده از آمارهای موجود در طی سالهای 82-1350 می باشد.در برآورد تابع تقاضای سوخت در بخش حمل و نقل زمینی از روش سیستم تقاضای تقریبا ایده آل (AIDS) استفاده شده است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که تقاضای بنزین و گازوئیل در بخش حمل و نقل جاده ای و ریلی نسبت به تغییرات قیمت سوخت کم کشش می باشد که نشانگر آن است که در ازای افزایش یک درصد قیمت سوخت, تقاضای سوخت در بخش حمل ونقل زمینی کمتر از یک درصد کاهش می یابد. همچنین کشش درآمدی سوخت در بخش حمل و نقل زمینی کمتر از واحد می باشد که حاکی از آن است که در ازای افزایش یک درصد ارزش افزوده تقاضای سوخت در بخش حمل و نقل زمینی در ایران کمتر از یک درصد افزایش می یابد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاکساری، علی، و بازداراردبیلی، پریسا. (1385). بررسی کشش پذیری تقاضای سوخت در حمل و نقل زمینی کشور. پژوهش های رشد و توسعه پایدار (پژوهشهای اقتصادی)، 6(1)، 1-11. SID. https://sid.ir/paper/86478/fa

    Vancouver: کپی

    خاکساری علی، بازداراردبیلی پریسا. بررسی کشش پذیری تقاضای سوخت در حمل و نقل زمینی کشور. پژوهش های رشد و توسعه پایدار (پژوهشهای اقتصادی)[Internet]. 1385؛6(1):1-11. Available from: https://sid.ir/paper/86478/fa

    IEEE: کپی

    علی خاکساری، و پریسا بازداراردبیلی، “بررسی کشش پذیری تقاضای سوخت در حمل و نقل زمینی کشور،” پژوهش های رشد و توسعه پایدار (پژوهشهای اقتصادی)، vol. 6، no. 1، pp. 1–11، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86478/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button