مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,010
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روش کلاس داری آموزگار بر پایه جنسیت دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 69

چکیده

 آیا در مدارس به تفاوت های جنسیتی دامن زده می شود؟ آیا کنش ورزی های کلاسی میان آموزگار و شاگردان, پدیدآورنده نابرابری های جنسیتی در کلاس درس و در پی آن در جامعه است؟ آموزگار به سان عضوی از جامعه, بی گمان متاثر از فرهنگ چیره جامعه ای است که در آن زندگی می کند. نگرش های موجود درباره توانایی دختران و پسران و میزان موفقیت آنها در رشته های گوناگون آموزشی و شغل های مختلف, پنداره های آموزگار را می سازد.در این پژوهش, تاثیر جنسیت دانش آموزان بر روش کلاس داری آموزگار بررسی شده است. برای این کار, نمونه ای 88 نفری از آموزگاران زن همسردار که دست کم چهار سال پیشینه آموزش در پایه چهارم دبستان داشتند (44 نفر از مدرسه های دخترانه و 44 نفر از مدرسه های پسرانه) در شهر تهران گزیده شدند. داده های پژوهش با پرسش نامه ای پژوهش گر ساخته گردآوری شد.یافته های پژوهش نشان داد که کنش ورزی های کلاسی میان دانش آموزان و آموزگاران, جدا از نگرش ها و انتظارهای آموزگاران نیست. 56.8 درصد از آموزگاران بازگو کردند که شیوه درس دادن خود را بر پایه جنسیت دانش آموزان تغییر می دهند و 87.5 درصد آنها بر این باور بودند که دختران و پسران باید شغلی در خور جنسیت خود برگزینند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دبیری اصفهانی، عذرا. (1385). بررسی روش کلاس داری آموزگار بر پایه جنسیت دانش آموزان. اندیشه های نوین تربیتی، 2(1-2)، 43-69. SID. https://sid.ir/paper/86747/fa

Vancouver: کپی

دبیری اصفهانی عذرا. بررسی روش کلاس داری آموزگار بر پایه جنسیت دانش آموزان. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1385؛2(1-2):43-69. Available from: https://sid.ir/paper/86747/fa

IEEE: کپی

عذرا دبیری اصفهانی، “بررسی روش کلاس داری آموزگار بر پایه جنسیت دانش آموزان،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 2، no. 1-2، pp. 43–69، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86747/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button