مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

588
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مبانی فلسفی هویت ایرانی-اسلامی و آسیب شناسی آن در میان دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 35

چکیده

 هویت هر ملت از مهم ترین عوامل شکل گیری جامعه می بلشد. تقویت هویت ایرانی– اسلامی در عصر جهانی شدن, از مهم ترین راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی نسبت به ایران اسلامی است. معلم در فرایند شکل گیری هویت ایرانی-اسلامی جوانان کشور, نقش کلیدی دارد. کاملا آشکار است که معلمان برای تحقق این اهداف باید خود, شایسته و برخوردار از هویت ایرانی-اسلامی باشند. هدف پژوهش این است که پس از تبیین مبانی فلسفی هویت ایرانی-اسلامی, مولفه های هویت ایرانی-اسلامی را در دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان آسیب شناسی کرده سپس جهت تقویت آنها راهکارهایی ارائه نماید. در پژوهش حاضر از طرح تحقیق آمیخته و با روش کیفی؛ توصیفی– تحلیلی به تبیین مبانی فلسفی هویت ایرانی-اسلامی و با روش کمی؛ پیمایشی به بررسی آسیب های مولفه های هویت ایرانی-اسلامی در دانشجومعلمان پرداخته ایم. ابزار پژوهش, پرسشنامه محقق ساخته است که روایی محتوایی آن توسط صاحبنظران و ضریب نسبی CVR, تایید شده است و روایی سازه ای آن با ازمون تحلیل عاملی سنجیده شده است. اعتبار به دست امده با آلفای کرونباخ, 91/0 می باشد. جامعه آماری دانشجومعلمان دختر و پسر شهر تهران؛ 2833 نفر هستند که با نمونه گیری طبقه ای 348 نفر پرسشنامه هویت ایرانی-اسلامی را پاسخ دادند. در تحلیل آماری داده ها از ازمون T تک نمونه ای استفاده شد و یافته ها حاکی از آن بود که دستیابی دانشجومعلمان به 85% از مولفه های مبانی سه گانه فلسفی؛ انسان شناختی, معرفت شناختی و ارزش شناختی حاصل شده است اما در تحلیل آماری گویه ها, در هفت گویه که در بردارنده مولفه های تعلق به میهن, آثار ملی, لباس ملی, خودکفایی و اخلاقیات است, آسیب هایی مشاهده گردید که برای تقویت آنها راهکارهایی ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادری، مریم، ماهروزاده، طیبه، سجادی، مهدی، و صمدی، پروین. (1397). تبیین مبانی فلسفی هویت ایرانی-اسلامی و آسیب شناسی آن در میان دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان. اندیشه های نوین تربیتی، 14(3 )، 7-35. SID. https://sid.ir/paper/86784/fa

    Vancouver: کپی

    نادری مریم، ماهروزاده طیبه، سجادی مهدی، صمدی پروین. تبیین مبانی فلسفی هویت ایرانی-اسلامی و آسیب شناسی آن در میان دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1397؛14(3 ):7-35. Available from: https://sid.ir/paper/86784/fa

    IEEE: کپی

    مریم نادری، طیبه ماهروزاده، مهدی سجادی، و پروین صمدی، “تبیین مبانی فلسفی هویت ایرانی-اسلامی و آسیب شناسی آن در میان دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 14، no. 3 ، pp. 7–35، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86784/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button