Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,392
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,057
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بلوغ عاطفی، حمایت اجتماعی ادراک شده و جو عاطفی خانواده در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر قم

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 172

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی رابطه بلوغ عاطفی, حمایت اجتماعی ادراک شده و جوعاطفی خانواده, در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه و روش تحقیق, توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه ی آماری پژوهش, کلیه دانش آموزان دخترسال سوم متوسطه شهرقم, درسال تحصیلی 96-1395 ودرحدود 4980 نفر از دانش آموزان دخترراشامل می شد. 357 دانشجوی دختر با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از بین کلیه دانش آموزان دختر انتخاب شدند ابزار های پژوهش, سه پرسشنامه ی جوعاطفی خانواده (هیل برن, 1964), حمایت اجتماعی ادراک شده زیمت و همکاران(1988) و مقیاس بلوغ عاطفی (سینک و بهارگاوا, 1991) بودند. طبق نتایج به دست آمده: 1. بین «بلوغ عاطفی», «حمایت اجتماعی ادراک شده» و«جو عاطفی خانواده» همبستگی مثبت و معنادار وجود دارد. 2. حمایت اجتماعی ادراک شده و جو عاطفی خانواده می توانند بلوغ عاطفی را پیش بینی کنند. 2. تنها در متغیر«بلوغ عاطفی» تفاوت معناداری بین دانش آموزان ناحیه 1 و 4 مشاهده شد اما درمتغیرهای دیگر, تفاوت معناداری بین این دو ناحیه وجود نداشت. جهت پیشگیری از مشکلات تحصیلی و شغلی میتوان با برنامه ریزی صحیح درجهت ارتقای بلوغ عاطفی, جوعاطفی خانواده وحمایت اجتماعی ادراک شده بیش از پیش کوشید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری هرندی، رضا، و رجایی موسوی، سیده فاطمه. (1398). رابطه بلوغ عاطفی, حمایت اجتماعی ادراک شده و جو عاطفی خانواده در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر قم. اندیشه های نوین تربیتی، 15(2 )، 147-172. SID. https://sid.ir/paper/86816/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری هرندی رضا، رجایی موسوی سیده فاطمه. رابطه بلوغ عاطفی, حمایت اجتماعی ادراک شده و جو عاطفی خانواده در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر قم. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1398؛15(2 ):147-172. Available from: https://sid.ir/paper/86816/fa

    IEEE: کپی

    رضا جعفری هرندی، و سیده فاطمه رجایی موسوی، “رابطه بلوغ عاطفی, حمایت اجتماعی ادراک شده و جو عاطفی خانواده در بین دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر قم،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 15، no. 2 ، pp. 147–172، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86816/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا