Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

588
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

637
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین رابطه علم و دین براساس آراء علامه طباطبائی و دلالت های آن در تدوین روش های تدریس

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 202

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر تبیین رابطه علم و دین با توجه به آراء علامه طباطبایی و استنتاج دلالت های آن در تعیین روش های تدریس بوده است که در قالب دو سوال پژوهشی مطرح گردید: 1-رابطه علم و دین از منظر علامه طباطبایی چگونه رابطه ای است؟ 2-دلالت های رابطه علم و دین از منظر علامه طباطبایی در تدوین روش های تدریس در چیست؟ این پژوهش به شیوه تحلیلی-استنتاجی انجام یافته و ابزار آن از نوع اسنادی می باشد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که: از نظر علامه علم و دین با یکدیگر تعامل دارند و معارف دین شامل اعتقادات, اخلاق و احکام در بستر علم مطلق ظهور می یابند. سه روش بیان معارف دین(ارشاد مولوی, استدلال منطقی و کشف و شهود) از علم مطلق می باشند همچنین در سیر آفاقی و انفسی, انسان از علوم تجربی, استدلال منطقی و شهود بهره می برد. میزان یقینی بودن علم و معرفت بر اساس انطباق آن با واقعیت مشخص می گردد. بر این اساس روش های تدریس در تعلیم و تربیت شامل: روش تدریس حکمی به عنوان یک روش کلی, روش سقراطی که مبتنی بر عقلانیت می باشد, روش مباحثه و پرسش و پاسخ, روش های مبتنی بر تجربه و آزمایش, روش تدریس مبتنی بر ادراک شهودی و نفی روش مبتنی بر حفظ می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفریان، حسین، رهنما، اکبر، و میرزامحمدی، محمدحسن. (1398). تبیین رابطه علم و دین براساس آراء علامه طباطبائی و دلالت های آن در تدوین روش های تدریس. اندیشه های نوین تربیتی، 15(2 )، 173-202. SID. https://sid.ir/paper/86818/fa

    Vancouver: کپی

    جعفریان حسین، رهنما اکبر، میرزامحمدی محمدحسن. تبیین رابطه علم و دین براساس آراء علامه طباطبائی و دلالت های آن در تدوین روش های تدریس. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1398؛15(2 ):173-202. Available from: https://sid.ir/paper/86818/fa

    IEEE: کپی

    حسین جعفریان، اکبر رهنما، و محمدحسن میرزامحمدی، “تبیین رابطه علم و دین براساس آراء علامه طباطبائی و دلالت های آن در تدوین روش های تدریس،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 15، no. 2 ، pp. 173–202، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86818/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا