مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

926
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی شادمانی دانشجویان با توجه به مؤلفه های برنامه درسی پنهان

صفحات

 صفحه شروع 219 | صفحه پایان 246

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف پیش بینی شادمانی دانشجویان بر اساس مؤلفه های برنامه درسی پنهان صورت گرفته است. روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه ی آماری این پژوهش, شامل کلیه ی دانشجویان کارشناسی سال آخر دانشگاه بوعلی سینا همدان می باشد که تعداد آن ها 1363 نفر است. در این پژوهش با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی, 302 نفر از دانشجویان به عنوان نمونه ی پژوهش انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها, پرسشنامه ی شادمانی آکسفورد و پرسشنامه ی محقق ساخته برنامه درسی پنهان می باشنّد. اعتبار ابزار پژوهش به وسیله متخصصان مورد پذیرش قرار گرفت و پایایی به وسیله آلفای کرانباخ محاسبه شد که برابر 0/94 و 0/79 بودند. به منظور تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از شاخص های آمار توصیفی و آزمون آمار استنباطی ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. یافته ها نشان داد که به جز مؤلفه ی شیوه ی مدیریت کلاس درس, بین مؤلفه های برنامه درسی پنهان و شادمانی دانشجویان رابطه ی معناداری وجود داشت. علاوه بر این, نتایج نشان داد که مؤلفه های برنامه درسی پنهان, در مجموع 22/7 درصد شادمانی دانشجویان را به طور معناداری تبیین می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، آزاده، یعقوبی، ابوالقاسم، و یوسف زاده، محمدرضا. (1397). پیش بینی شادمانی دانشجویان با توجه به مؤلفه های برنامه درسی پنهان. اندیشه های نوین تربیتی، 14(2 )، 219-246. SID. https://sid.ir/paper/86902/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی آزاده، یعقوبی ابوالقاسم، یوسف زاده محمدرضا. پیش بینی شادمانی دانشجویان با توجه به مؤلفه های برنامه درسی پنهان. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1397؛14(2 ):219-246. Available from: https://sid.ir/paper/86902/fa

    IEEE: کپی

    آزاده مرادی، ابوالقاسم یعقوبی، و محمدرضا یوسف زاده، “پیش بینی شادمانی دانشجویان با توجه به مؤلفه های برنامه درسی پنهان،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 14، no. 2 ، pp. 219–246، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86902/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button