مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,071
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان کارآمدی "فرآیندهای یاددهی- یادگیری" و "ارزشیابی" برنامه درسی زبان انگلیسی مقطع متوسطه شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 94

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی میزان کارآمدی "فرآیند های یاددهی- یادگیری" و "ارزشیابی" برنامه درسی زبان انگلیسی مقطع متوسطه, از دیدگاه دبیران و کارشناسان شهر شیراز بوده است. به منظور دستیابی به هدف فوق تعداد 102 نفر از دبیران زبان انگلیسی مقطع متوسطه و 13 نفر از کارشناسان زبان انگلیسی به ترتیب با استفاده از روش های نمونه گیری طبقه ای, متناسب با حجم و نمونه گیری هدفمند, انتخاب شدند. گردآوری داده ها از دبیران با استفاده از پرسشنامه 34 گویه ای محقق ساخته و از کارشناسان با استفاده از مصاحبه نیمه سازمان یافته انجام شد. برای برآورد روایی صوری و محتوایی سوال های پرسشنامه و مصاحبه, از نظرات متخصصان استفاده شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ, 0.90 برآورد شد. داده های حاصل از مصاحبه با روش مقوله بندی و داده های حاصل از پرسشنامه با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی شامل فراوانی, درصد, میانگین, انحراف معیار, آزمون های t تک متغیره, t مستقل, t همبسته و تحلیل واریانس یک راهه (ANOVA) تحلیل شد. نتایج نشان داد که میزان کارآمدی "فرآیند های یاددهی- یادگیری" و "ارزشیابی عملکرد فراگیران", به طور معناداری کمتر از سطح متوسط بود؛ به عبارت دیگر, از نظر دبیران نه فرآیند های یاددهی - یادگیری و نه ارزشیابی برنامه درسی زبان انگلیسی هیچ کدام کارآمدی لازم را نداشتند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بیرمی پور، علی، لیاقت دار، محمد جواد، و شریف، سیدمصطفی. (1387). بررسی میزان کارآمدی "فرآیندهای یاددهی- یادگیری" و "ارزشیابی" برنامه درسی زبان انگلیسی مقطع متوسطه شهر شیراز. اندیشه های نوین تربیتی، 4(4)، 73-94. SID. https://sid.ir/paper/86922/fa

Vancouver: کپی

بیرمی پور علی، لیاقت دار محمد جواد، شریف سیدمصطفی. بررسی میزان کارآمدی "فرآیندهای یاددهی- یادگیری" و "ارزشیابی" برنامه درسی زبان انگلیسی مقطع متوسطه شهر شیراز. اندیشه های نوین تربیتی[Internet]. 1387؛4(4):73-94. Available from: https://sid.ir/paper/86922/fa

IEEE: کپی

علی بیرمی پور، محمد جواد لیاقت دار، و سیدمصطفی شریف، “بررسی میزان کارآمدی "فرآیندهای یاددهی- یادگیری" و "ارزشیابی" برنامه درسی زبان انگلیسی مقطع متوسطه شهر شیراز،” اندیشه های نوین تربیتی، vol. 4، no. 4، pp. 73–94، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86922/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button