مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,657
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

840
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر نقش برنامه ریزی راهبردی در آموزش توسعه پایدار با تاکید بر ابعاد زیست محیطی

صفحات

 صفحه شروع 409 | صفحه پایان 419

چکیده

 زمینه و هدف: در جهان رقابتی امروز, بی تردید یکی از ابزارهای مهم در ایجاد, تحول و بقای یک نظام و رسیدن به اهداف و رسالت های موردنظر, برنامه ها و رویکردهای نوین آموزش است. هدف از این تحقیق, بررسی نقش برنامه ریزی راهبردی در تحقق توسعه پایدار و معرفی راهبردهای کلیدی آموزش توسعه پایدار در راستای پاسخگویی به چالش های زیست محیطی در ایران با عنایت به نقاط قوت و ضعف, فرصت ها و تهدیدهای موجود است.روش بررسی: با استفاده از روش توصیفی - تحلیلی و صورت بندی مطالعات بر اساس تجزیه و تحلیل SWOT, با برشماری مراحل و گام های برنامه ریزی راهبردی برای آموزش توسعه پایدار با تاکید بر محیط زیست, ویژگی های لازم برای راهبردهای طراحی شده و اصول ضروری برای برنامه ریزی راهبردی در سطوح مختلف ذکر گردید.یافته ها: در مقاله حاضر فرآیند انجام کار برای دستیابی به نتیجه در مدل راهبردی, در پنج گام برشمرده شده و نمونه تدوین شده ای از تحلیل SWOT در مورد آموزش زیست محیطی توسعه پایدار در 4 بخش قوت ها, ضعف ها, فرصت ها و تهدیدها وراهبردهایی درباره اولویت های آموزشی توسعه پایدار در قالب چهار بخش راهبردهای رقابتی / تهاجمی, تنوع بخشی, بازسازی و تدافعی ارایه گردید.نتیجه گیری: آموزش برای توسعه پایدار باید به روش برنامه ریزی راهبردی صورت پذیرد تا با در نظر گیری نقاط قوت و ملاحظه نقاط منفی از دل تهدیدهای موجود به بازسازی فرصت هایی امکان دهد که از دل همین تهدیدها بیرون می آید. راهبردهای انتخابی طی فرآیند مورد مطالعه باید با برنامه زمانی مشخص توسط نهادهای محلی و مردم و با تقویت سیاست ها, قوانین, رویه ها و مقررات از طرف مدیران دولتی به ترتیب اولویت مورد توجه قرار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، مهدیه، و شبیری، سیدمحمد. (1393). تحلیلی بر نقش برنامه ریزی راهبردی در آموزش توسعه پایدار با تاکید بر ابعاد زیست محیطی. علوم و تکنولوژی محیط زیست، 16(ویژه نامه)، 409-419. SID. https://sid.ir/paper/86992/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی مهدیه، شبیری سیدمحمد. تحلیلی بر نقش برنامه ریزی راهبردی در آموزش توسعه پایدار با تاکید بر ابعاد زیست محیطی. علوم و تکنولوژی محیط زیست[Internet]. 1393؛16(ویژه نامه):409-419. Available from: https://sid.ir/paper/86992/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه رضایی، و سیدمحمد شبیری، “تحلیلی بر نقش برنامه ریزی راهبردی در آموزش توسعه پایدار با تاکید بر ابعاد زیست محیطی،” علوم و تکنولوژی محیط زیست، vol. 16، no. ویژه نامه، pp. 409–419، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/86992/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button