مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

686
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

211
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل برنامه های آموزش زیست محیطی برای شناسایی قوت ها و ضعف ها در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 192

چکیده

 زمینه و هدف: درک مشکلات زیست محیطی و فهم اولیه آن شرط لازم برای اقدامات اساسی در جهت تخریب زدایی محیط زیست در اثر توسعه بی رویه است. از مهم ترین اقدامات آن توسعه و گسترش دانش زیست محیطی از طریق حوزه های خدماتی دانش گاه ها و موسسات آموزش عالی هر جامعه است که از نقشی بی بدیل در توسعه یافتگی جوامع برخوردار است. این پژوهش به تحلیل برنامه های آموزش زیست محیطی در آموزش عالی می پردازد. روش بررسی: روش پژوهش, توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری اساتید و دانشجویان زیست محیطی در دانشگاه های کشور شامل 40 نفر اساتید و 719 نفر دانشجو می باشد. روش نمونه گیری به طور تصادفی ساده بوده که بنابر جدول کرجیسی و مورگان 250 نفر دانشجو را شامل می شد و برای اساتید از شیوه سرشماری استفاده گردید. در این پژوهش از پرسش نامه پژوهش گر ساخته و برای تعیین روایی از نظرات صاحب نظران استفاده شد که بر اساس فرمول لا و شه 0.8 و پایایی آن بر اساس ضریب آلفای کرونباخ برابر 806% به دست آمد. تحلیل و تفسیر داده ها بر اساس ماتریس IFE می باشد. یافته ها: با استناد به نتایج حاصل از 6 قوت و 7 ضعف از میان مولفه های مورد پژوهش در استراتژی کنونی نظام آموزش عالی, برنامه درسی زیست محیطی وضعیت نسبتا متعادل بین قوت ها و ضعف های پیش روی سازمان دارد. بحث و نتیجه گیری: با استفاده از قوت ها به منظور پیشبرد اهداف سازمان پیش می رود. اینگونه استراتژی, استراتژی مطلوب می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شمسی پاپکیاده، سیده زهرا، و شبیری، سیدمحمد. (1396). تحلیل برنامه های آموزش زیست محیطی برای شناسایی قوت ها و ضعف ها در آموزش عالی. علوم و تکنولوژی محیط زیست، 19(4 (مسلسل 75) )، 179-192. SID. https://sid.ir/paper/87463/fa

    Vancouver: کپی

    شمسی پاپکیاده سیده زهرا، شبیری سیدمحمد. تحلیل برنامه های آموزش زیست محیطی برای شناسایی قوت ها و ضعف ها در آموزش عالی. علوم و تکنولوژی محیط زیست[Internet]. 1396؛19(4 (مسلسل 75) ):179-192. Available from: https://sid.ir/paper/87463/fa

    IEEE: کپی

    سیده زهرا شمسی پاپکیاده، و سیدمحمد شبیری، “تحلیل برنامه های آموزش زیست محیطی برای شناسایی قوت ها و ضعف ها در آموزش عالی،” علوم و تکنولوژی محیط زیست، vol. 19، no. 4 (مسلسل 75) ، pp. 179–192، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87463/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button