مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,118
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزشی دانش آموزان و دبیران مقطع راهنمایی در زمینه محیط زیست

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 150

چکیده

 در این تحقیق به شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی دبیران و دانش آموزان در زمینه محیط زیست پرداخته می شود. این تحقیق با هدف شناخت نیازها و اولویت های آموزشی دانش آموزان و دبیران مربوط در مورد محیط زیست انجام گرفته است.نوع تحقیق کاربردی و روش تحقیق صورت گرفته توصیفی پیمایشی و روش جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه می باشد. برای تعیین روایی پرسشنامه از نظر اساتید دانشگاه پیام نور, کارشناسان و دبیران آموزش و پرورش استفاده گردیده و همچنین ضریب پایایی پرسشنامه 0.78 می باشد که از طریق آلفای کرانباخ به دست آمده است. جامعه مورد مطالعه شامل دو گروه دانش آموزان و دبیران مقطع راهنمایی شهر تهران می باشد. نمونه ها به روش خوشه ای از 5 منطقه شمال, جنوب, شرق, غرب و مرکز شهر تهران (شامل مناطق 2, 3, 6, 8 و 17) انتخاب شده است. نمونه آماری شامل 300 دانش آموز دختر و 200 دانش آموز پسر و همچنین 60 نفر دبیر زن و 40 نفر دبیر مرد می باشد.از روش های آمار توصیفی برای توصیف داده ها و از آمار استنباطی t گروهای مستقل, برای مقایسه میانگین دو گروه دانش آموز و دبیر استفاده شده است. اطلاعات جمع آوری شده از طریق نرم افزار spss14 مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتایج تحقیق حاکی از آن است که دانش آموزان و دبیران نیاز به کسب دانش و آگاهی های بیشتری در زمینه مسایل مربوط به محیط زیست دارند. ضمنا با این که دبیران از سطح دانش بالاتری نسبت به دانش آموزان برخوردارند, اما باید به شناخت و آگاهی بیشتری دست پیدا کنند.برنامه های آموزشی ارایه شده در کتب درسی دانش آموزان مقطع راهنمایی آگاهی و شناخت کافی در دانش آموزان در زمینه محیط زیست ایجاد نمی کند.و محتوای کتب درسی را در این زمینه باید افزایش داد. و برای افزایش محتوای کتب باید دامنه ای مطلوب از دانش ها, مفاهیم, شناخت ها, مهارت ها, تجربه ها, نگرش ها و علاقه مندی های دانش آموزان را در نظر گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شبیری، سیدمحمد، سرمدی، محمدرضا، و شریفیان، شیوا. (1389). نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزشی دانش آموزان و دبیران مقطع راهنمایی در زمینه محیط زیست. علوم و تکنولوژی محیط زیست، 12(4 (مسلسل 47))، 143-150. SID. https://sid.ir/paper/87589/fa

    Vancouver: کپی

    شبیری سیدمحمد، سرمدی محمدرضا، شریفیان شیوا. نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزشی دانش آموزان و دبیران مقطع راهنمایی در زمینه محیط زیست. علوم و تکنولوژی محیط زیست[Internet]. 1389؛12(4 (مسلسل 47)):143-150. Available from: https://sid.ir/paper/87589/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد شبیری، محمدرضا سرمدی، و شیوا شریفیان، “نیازسنجی و تعیین اولویت های آموزشی دانش آموزان و دبیران مقطع راهنمایی در زمینه محیط زیست،” علوم و تکنولوژی محیط زیست، vol. 12، no. 4 (مسلسل 47)، pp. 143–150، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87589/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button