مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,547
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظریه یادگیری تحولی: امکانی برای توسعه حرفه ای معلمان

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 29

چکیده

 هدف پژوهش حاضر جستجوی فرایندی برای هدایت توسعه حرفه ای معلمان با بهره گیری از نظریه یادگیری تحولی است. این پژوهش در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه منطقه یک تهران, به روش کیفی و با 13 معلم مشارکت کننده در فرایند پژوهش انجام شده است. ابتدا مبانی موجود در حوزه یادگیری تحولی مورد بررسی قرار گرفت و از این رهگذر ویژگیهای یک فرایند مداخله یادگیری تحولی شناسایی شد. در مرحله بعد با بررسی و شناخت محیط پژوهش و کنار هم قرار دادن اطلاعات به دست آمده از این دو بخش, فرایند مداخلات مبتنی بر یادگیری تحولی, طراحی و اجرا شد. این مداخلات شامل یک دوره ده جلسه ای کارگاه آموزشی بود. در پایان با بهره گیری از مصاحبه های پدیدارشناسانه و مشاهدات میدانی نتایج انجام دادن چنین مداخلاتی در بستر پژوهش بررسی شد و بر این اساس, چالشها و پیشنهاداتی برای انجام دادن چنین مداخلاتی آورده شده است. نتایج نشان دهنده این است که یادگیری تحولی شرکت کنندگان در سه مقوله تغییرات معرفت شناختی, تغییرات خود و تغییرات رفتاری بروز می کند و در این میان تغییرات رفتاری از نظر فراوانی تغییرات, کمترین میزان را به خود اختصاص می دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بزرگ، حمیده، مهرمحمدی، محمود، طلایی، ابراهیم، و موسی پور، نعمت اله. (1398). نظریه یادگیری تحولی: امکانی برای توسعه حرفه ای معلمان. تعلیم و تربیت، 35(4 (پیاپی 140) )، 11-29. SID. https://sid.ir/paper/87649/fa

    Vancouver: کپی

    بزرگ حمیده، مهرمحمدی محمود، طلایی ابراهیم، موسی پور نعمت اله. نظریه یادگیری تحولی: امکانی برای توسعه حرفه ای معلمان. تعلیم و تربیت[Internet]. 1398؛35(4 (پیاپی 140) ):11-29. Available from: https://sid.ir/paper/87649/fa

    IEEE: کپی

    حمیده بزرگ، محمود مهرمحمدی، ابراهیم طلایی، و نعمت اله موسی پور، “نظریه یادگیری تحولی: امکانی برای توسعه حرفه ای معلمان،” تعلیم و تربیت، vol. 35، no. 4 (پیاپی 140) ، pp. 11–29، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87649/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button