مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,632
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش شبکه های اجتماعی در باز تولید نابرابری آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 180

چکیده

 شکی نیست که موفقیت آموزشی هر دانش آموزی تا حدودی وابسته به ویژگی های فردی اوست, اما نباید فراموش کرد که دانش آموز به عنوان عضوی از مدرسه, خانواده و اجتماع, ممکن است به منابع و حمایت های مختلفی دسترسی داشته باشد که در موفقیت آموزشی او تاثیر مهمی بیافریند.دیدگاه شبکه با مطالعه روابط اجتماعی بین مجموعه ای از افراد, به تحلیل ساخت اجتماعی می پردازد و ضمن توجه به کل ساخت, الگوی روابط موجود در داخل ساخت را نیز بررسی می کند. بنابراین نقطه تمرکز دیدگاه شبکه این است که به جای تاکید بر کنشگران و ویژگی های فردی آنان, ساختار روابط بین کنشگران را مورد توجه قرار می دهد. در مقاله حاضر ابتدا به تعریف شبکه اجتماعی و کارکرد آن می پردازد. سپس شبکه به مثابه سرمایه اجتماعی فردی بررسی شده و در نهایت با استفاده از تحلیل شبکه ای, چارچوب مفهومی جدیدی برای تبیین نابرابری آموزشی ارایه می گردد. از دیدگاه تحلیل شبکه ای, برخورداری از رابطه حمایتی با عاملان نهادی شرط لازم برای پیشرفت در نظام آموزشی و همچنین موفقیت شغلی در آینده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شارع پور، محمود. (1386). نقش شبکه های اجتماعی در باز تولید نابرابری آموزشی. تعلیم و تربیت، 23(3 (مسلسل 91))، 165-180. SID. https://sid.ir/paper/87721/fa

Vancouver: کپی

شارع پور محمود. نقش شبکه های اجتماعی در باز تولید نابرابری آموزشی. تعلیم و تربیت[Internet]. 1386؛23(3 (مسلسل 91)):165-180. Available from: https://sid.ir/paper/87721/fa

IEEE: کپی

محمود شارع پور، “نقش شبکه های اجتماعی در باز تولید نابرابری آموزشی،” تعلیم و تربیت، vol. 23، no. 3 (مسلسل 91)، pp. 165–180، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87721/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button