مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,456
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

982
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین چارچوب تعالی پژوهش: گامی به سوی ارائه الگوی نظام ارزیابی کیفیت پژوهش در آموزش عالی کشور

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 97

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر که با روش کتابخانه ای انجام شده, این است که با معرفی و تبیین چارچوب تعالی پژوهش (REF) که برای ارزیابی کیفیت پژوهش موسسات آموزش عالی انگلستان مورد استفاده قرار می گیرد, توجه پژوهشگران حوزه آموزش عالی کشور را به سمت انجام تحقیقات مشابه در خصوص معرفی و تبیین سایر چارچوب ها و الگوهای به کار رفته در دنیا و نیز بررسی چالش ها, مزایا و الزامات کاربست هر یک از الگوها در آموزش عالی کشور جلب کند و سرآغازی برای جهت گیری به سوی رفع خلاء تحقیقاتی و نظری موجود در این زمینه و طراحی الگوی کارامد نظام ارزیابی کیفیت پژوهش در آموزش عالی کشور باشد. در چارچوب تعالی پژوهش (REF), کارکرد پژوهشی موسسات آموزش عالی توسط هیات های متخصص رشته محور بر پایه سه ملاک (بروندادهای پژوهشی, تاثیر و محیط پژوهش), ارزیابی, داوری و رتبه بندی می شود. نشانگرها برای ارزیابی بروندادهای پژوهشی شامل اصالت, اهمیت و دقت است. تاثیر پژوهش ها بر حسب دو نشانگر دامنه و اهمیت اثرات, و محیط پژوهش بر حسب دو نشانگر پویایی و پایداری ارزیابی می شود. در پایان مقاله به برخی الزامات مفهومی, ساختاری و رفتاری پیادهسازی چارچوب تعالی پژوهش در آموزش عالی کشور اشاره شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، قاسم، و حسینی، نیره. (1396). تبیین چارچوب تعالی پژوهش: گامی به سوی ارائه الگوی نظام ارزیابی کیفیت پژوهش در آموزش عالی کشور. رهیافت، 27(65 )، 83-97. SID. https://sid.ir/paper/87779/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی قاسم، حسینی نیره. تبیین چارچوب تعالی پژوهش: گامی به سوی ارائه الگوی نظام ارزیابی کیفیت پژوهش در آموزش عالی کشور. رهیافت[Internet]. 1396؛27(65 ):83-97. Available from: https://sid.ir/paper/87779/fa

    IEEE: کپی

    قاسم سلیمی، و نیره حسینی، “تبیین چارچوب تعالی پژوهش: گامی به سوی ارائه الگوی نظام ارزیابی کیفیت پژوهش در آموزش عالی کشور،” رهیافت، vol. 27، no. 65 ، pp. 83–97، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87779/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button