مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,109
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

785
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حلقه مغفول در مدیریت دانش پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 19

چکیده

 مفهوم مستندسازی در مدیریت و به ویژه مدیریت پروژه با مفهوم این اصطلاح در دیدگاه مدیریت دانش متفاوت است. آنچه در این پژوهش مورد نظر است, دیدگاه مدیریت دانش و حلقه مغفول در مدیریت دانش پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی به منظور استفاده از زیست آزموده روسا و معاونان پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی است. در مستندسازی از دیدگاه مدیریت دانش, هر تصمیم, رویداد و فعالیت موثر بر سازمان که دربرگیرنده دانش آشکار و ضمنی سازمان است, ارزش مستندسازی دارد. لذا ارزیابی تصمیمات و اقدامات انجام شده را در بر خواهد گرفت و از طریق دانش و اطلاعات گردآوری شده, بستری مناسب بر ارزیابی این اقدامات فراهم خواهد آورد. همچنین اگر به پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی به عنوان مرکزی متشکل از عوامل و منابع مادی و مالی و انسانی شامل اساتید, کارکنان و دانشجویان نگاه کنیم که در آن به تبادل دانش و اشاعه آن پرداخته می شود, دو موضوع بااهمیت جلب توجه می کند: اول نقش سرمایه ای پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی که به خوبی مشخص است و مورد توجه جامعه و دولت می باشد. زیرا پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی به عنوان نهادی برای تولید, بهبود و توسعه دانش در حوزه های گوناگون در نظر گرفته شده است و در کشور ما هم به دلیل وجود مراکز, پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی متعدد, این رسالت مورد توجه و انتظار بوده است و همه ساله هزینه هنگفتی صرف آزمایش و خطا در خصوص تصمیم گیری روسا و مدیران پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی می گردد. دوم: فرایند مدیریت دانش مشتمل بر تولید یا گردآوری و شناسایی دانش, طبقه بندی, ذخیره و مستندسازی دانش, توزیع و نشر دانش و کاربرد دانش, که از رسالت های اصلی یک دانشگاه و پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی به شمار می آید. نتایج بررسی و مطالعه پژوهش حاضر نشان می دهد که فرایند نظام مستندسازی تجربیات مدیران از فرایند سه مرحله ای برنامه ریزی مستندسازی, اجرای مستندسازی, پایش, کنترل, تسهیم, تبعیت می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانی، اصغر. (1396). حلقه مغفول در مدیریت دانش پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی. رهیافت، 27(67 )، 1-19. SID. https://sid.ir/paper/87784/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی اصغر. حلقه مغفول در مدیریت دانش پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی. رهیافت[Internet]. 1396؛27(67 ):1-19. Available from: https://sid.ir/paper/87784/fa

    IEEE: کپی

    اصغر زمانی، “حلقه مغفول در مدیریت دانش پژوهشکده ها و موسسات پژوهشی،” رهیافت، vol. 27، no. 67 ، pp. 1–19، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/87784/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button