مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

817
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مزیت رقابتی در شرکت های چند کسب و کاره و رویکرد رابطه ای

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 68

کلیدواژه

شرکت های تنوع یافته (چند کسب و کاره)Q4

چکیده

 رشد و توسعه همواره یکی از اهداف مهم هر بنگاه اقتصادی بشمار می آید. اما چالش های دنیای امروز از جمله کمیابی منابع و افزایش رقابت, شرکت ها را بر آن داشته است تا در جستجوی منابع پایدارتری برای کسب مزیت رقابتی خود باشند. در این راستا, شرکت ها به استراتژی های تنوع و به عبارتی, ایجاد کسب و کارهای جدید اما مرتبط- در جهت ایجاد هم افزایی و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های خود- روی آورده اند. لذا, سوال اینجاست که استراتژی های تنوع چگونه می تواند درکسب مزیت رقابتی به آنها کمک کند. گام اول در پاسخ گویی به این سوال, یافتن یک رویکرد تئوریکی مناسب است که بتواند چگونگی ایجاد مزیت رقابتی را در شرکت های چند کسب و کاره توضیح دهد. در این مقاله سعی شده است تا با تشریح موضوع و مقایسه اجمالی رویکردهای مختلف به ارایه یک چارچوب نظری مناسب دست یابیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی زاده، محمدرضا، و حبیبی، معصومه. (1386). مزیت رقابتی در شرکت های چند کسب و کاره و رویکرد رابطه ای. دانش مدیریت، 20(76)، 39-68. SID. https://sid.ir/paper/88152/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی زاده محمدرضا، حبیبی معصومه. مزیت رقابتی در شرکت های چند کسب و کاره و رویکرد رابطه ای. دانش مدیریت[Internet]. 1386؛20(76):39-68. Available from: https://sid.ir/paper/88152/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا حمیدی زاده، و معصومه حبیبی، “مزیت رقابتی در شرکت های چند کسب و کاره و رویکرد رابطه ای،” دانش مدیریت، vol. 20، no. 76، pp. 39–68، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/88152/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button